Compania Agroserv Măriuța SA, deținătoarea brandului de lactate premium Lăptăria cu Caimac, a anunțat lansarea unui plasament privat pentru o nouă emisiune de obligațiuni corporative. Valoarea totală a emisiunii se ridică la 3 milioane de euro și va fi utilizată, în principal, pentru refinanțarea unei emisiuni anterioare care ajunge la scadență.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Detaliile financiare și garanțiile oferite
Noile obligațiuni, denominate în euro, vor avea o valoare nominală de 100 de euro, o dobândă fixă anuală de 9,5% plătită trimestrial și o scadență de trei ani, până în 2028.
Elementul de noutate pe piața de capital locală este faptul că această emisiune este una garantată, oferind un grad sporit de siguranță investitorilor. Garanțiile constau într-un mix de active, incluzând:
- O ipotecă asupra a 53 de parcele de teren agricol și a două terenuri, totalizând peste 70 de hectare, cu o valoare de piață estimată la 733.200 de euro.
- Un gaj asupra creanțelor provenite dintr-un contract de furnizare încheiat cu un lanț important de retail din România.
În plus, compania s-a angajat ca până la sfârșitul anului 2026, să aducă garanții suplimentare care să acopere cel puțin 100% din valoarea totală a emisiunii. În caz contrar, deținătorii de obligațiuni vor avea dreptul să solicite răscumpărarea anticipată.
Strategie și performanță în creștere
Cornel Dănilă, directorul general al Agroserv Măriuța, a subliniat că apelul la o emisiune de obligațiuni garantate are ca scop “să ofere un grad suplimentar de siguranță și încredere” investitorilor.
Decizia de a apela din nou la piața de capital vine pe fondul unei evoluții financiare pozitive a companiei. În prima jumătate a anului 2025, Agroserv Măriuța a raportat vânzări de 50,6 milioane de lei, în creștere cu 20% față de anul anterior, și un profit net de 3,4 milioane de lei, marcând o revenire după pierderea înregistrată în aceeași perioadă a anului 2024.
Fabrica de lactate, motorul principal de creștere, și încrederea consumatorilor în brandul Lăptăria cu Caimac confirmă stabilitatea modelului de afaceri complet integrat al companiei, care cuprinde cultivarea terenurilor, creșterea bovinelor și procesarea laptelui.
Calendarul ofertei și listarea la BVB
Plasamentul privat se va desfășura în perioada 28-30 octombrie 2025 și se adresează unui număr maxim de 149 de investitori de retail, precum și investitorilor calificați. Tranzacția este intermediată de BT Capital Partners.
După finalizarea cu succes, Agroserv Măriuța va depune cererea de admitere la tranzacționare a noii emisiuni (ce va purta simbolul MILK28E) pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), unde acțiunile companiei sunt deja listate sub simbolul MILK.
Fondată în 1994, Agroserv Măriuța este una dintre puținele companii agricole complet integrate din România, exploatând aproximativ 2.800 de hectare de teren agricol și deținând peste 3.000 de vaci din rasa Holstein Friesian, de la care produce zilnic circa 40 de tone de lapte crud.

Sursa foto: laptariacucaimac





