CTP Iași, operatorul de transport public din oraș, își propune să aducă o inovație neașteptată în peisajul urban: transformarea unui tramvai vechi într-o cafenea mobilă. Proiectul, realizat în colaborare cu Asociația Pasionaților de Transport Public Tramclub și Primăria Iași, vizează transformarea unui vagon vechi într-un loc de relaxare care va circula pe traseele turistice ale orașului, notează publicația locală ReporterIS.
„Avem un vagon din fiecare model pe care-l ținem pentru muzeul transportului. Ne-am gândit ca dintr-un astfel de tramvai destinat muzeului să facem unul turistic, împreună cu Tram Club și Primăria. Este o cafenea pe roți, care va merge pe un traseu turistic din Iași, nu un tramvai de petreceri”, a declarat Cristi Stoica, șeful CTP Iași.
Inițiativa a născut controverse
În ciuda entuziasmului manifestat de autorități, această inițiativă a stârnit controverse, având în vedere problemele curente ale transportului public din Iași. În orele de vârf, mulți locuitori se confruntă cu timpi de așteptare lungi și tramvaie aglomerate, ceea ce sugerează o posibilă insuficiență a mijloacelor de transport. Conducerea CTP afirmă, însă, că parcul de tramvaie al companiei este suficient pentru a acoperi necesitățile orașului.
„În perioade de vârf, sunt 70-72 de tramvaie la stradă, dintr-un total de 120 pe care le avem și care sunt toate funcționale. Din cele 120, cam 20%, adică 25, sunt rotite pentru revizii, reparații, celelalte sunt disponibile, avem mereu rezervă la flota de tramvaie necesară zilnic,” a adăugat Stoica.
Multe orașe europene au implementat proiecte similare
Transformarea tramvaiului în cafenea nu este un concept nou în Europa. Multe orașe europene au implementat proiecte similare, unde tramvaie vechi au fost transformate în restaurante mobile. De exemplu, în Bruxelles, Tram Experience oferă o cină de lux, cu prețuri ce variază între 220 și 270 de euro pentru două persoane, în timp ce în Milano, ATMosfera, un tramvai de epocă, funcționează ca un restaurant elegant, unde o cină pentru patru persoane poate costa 360 de euro. Alte orașe, precum Haga și Roma, au adoptat modele similare, cu prețuri ce reflectă exclusivitatea experienței.
Pe de altă parte, în Cracovia și Milano, tramvaiele au fost transformate în discoteci mobile, oferind petreceri nocturne pe roți, cu prețuri de până la 3.500 de euro pe seară. Aceste inițiative demonstrează că, în ciuda provocărilor logistice, tramvaiele pot deveni atracții deosebite în orașe, oferind atât distracție, cât și experiențe gastronomice unice.
Sursa foto: Needpix.com