Retailerul Carrefour România anunță că reia campania sa prin care reduce temporar prețurile la o serie de produse, într-o perioadă în care mai mulți politicieni izolaționiști vor boicotarea supermarketurilor, după modelul din Croația, unde protestul consumatorilor a dus la scăderi de vânzări de până la 50%, și care între timp s-a extins și în alte țări, inclusiv în Bulgaria, conform Economedia.
Carrefour anunță astfel că, între 7 februarie și 31 martie, lansează o serie de reduceri între 5% și 25% pentru 1.500 de produse. Retailerul spune că aceasta este primul val din 2025 dintr-un program mai amplu de reduceri pe termen lung introdus de retailer în 2024. Programul va fi aplicat în magazinele Hipermarket și Market Carrefour, precum și online.
Campania acoperă între 600 și 1.500 de produse în hipermarketuri și între 250 și 800 de produse în magazinele de tip supermarket, inclusiv produsele cele mai apreciate de consumatori. Printre categoriile-cheie se numără produsele congelate, articolele de băcănie (mic dejun, patiserie, conserve, petfood, ingrediente, snacking sărat și dulce), lactatele, brânzeturile, cosmeticele, produsele pentru întreținerea casei și băuturile.
„Experiența campaniilor anterioare ne-a arătat că astfel de inițiative au un impact real, în primul rând pentru că răspundem contextului economic în care ne aflăm într-o manieră relevantă; practic, ne asigurăm printr-un efort pe termen lung că avem mii de produse la raft mult mai reduse și mult mai accesibile. În al doilea rând, ne uităm mereu la alegerile clienților noștri și includem în acțiune produsele preferate, care se află pe listele de cumpărături indiferent că vorbim de produse alimentare, de îngrijirea casei sau cosmetice”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer și Director E-commerce Carrefour România.
Politicienii izolaționiști din România vor boicotarea supermarketurilor, după modelul Croației, pe 10 februarie
Un val de boicoturi împotriva marilor lanțuri de supermarketuri s-a extins în mai multe țări din Balcani, iar acum politicieni izolaționiști din România, printre care Călin Georgescu și Victor Ponta, susțin organizarea unui astfel de protest pe 10 februarie. Inițiativa, inspirată de modelul Croației, și extinsă în alte țări, acum și în Bulgaria, este promovată ca un mijloc de susținere a producției locale, însă specialiștii avertizează că acest demers ar putea afecta grav producătorii români.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Ministrul Agriculturii: „Boicotul ar duce la falimentul procesatorilor români”
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, atrage atenția asupra efectelor negative pe care un astfel de boicot le-ar avea asupra industriei agroalimentare românești. Potrivit acestuia, majoritatea produselor din supermarketuri sunt procesate în România, iar o scădere a vânzărilor ar pune în pericol afacerile locale.
„Noi trebuie să promovăm produsele românești, astfel încât românii să aibă acces la aceste produse și să cumpere aceste produse. Noi și la MADR avem în fiecare lună târg cu produse agroalimentare românești, unde invităm toți bucureștenii să vină să cumpere aceste produse de calitate. Cred că acesta este un subiect mai mult politic și vă spun acest lucru pentru că în magazinele de retail din România, 70% dintre produsele acestea sunt românești, sunt realizate de către procesatori români.
Știți ce ar însemna o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu cumpărăm produsele procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români. Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde, că merg în piețe, că merg în magazinele de cartier, că merg în retail, să meargă să cumpere și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat ministrul într-o conferință de presă, citat de Agro Tv.
Politicianul pro-rus Călin Georgescu îndeamnă românii la boicot pe 10 februarie: „Să nu intrăm în supermarketuri”
Călin Georgescu, politician pro-rus și candidat la alegerile prezidențiale din 24 noiembrie, a îndemnat public la boicotarea supermarketurilor pe 10 februarie, susținând că românii ar trebui să cumpere doar de la producători locali.
„Aș încuraja să facem un lucru similar. Poate pe data de 10 februarie, de exemplu. Să luăm alimente de la gospodăriile românești. Să nu intre oamenii în supermarketuri, ci doar să cumpere de la producători români. Sunt niște prețuri uriașe: 11-12 lei laptele… Pâinea… Croații fac foarte bine! De ce nu încurajăm producția locală!? Da, să fie supermarketuri, dar să ia de la producătorii locali”, a afirmat Georgescu la Realitatea Plus, notează G4Media.
În Croația, boicotul supermarketurilor a dus la pierderi de până la 50% pentru marile lanțuri comerciale
În Croația, boicotul supermarketurilor a dus la pierderi de până la 50% pentru marile lanțuri comerciale. Totuși, în timp ce în această țară protestul a fost organizat împotriva creșterii prețurilor și a afectat orice tip de tranzacție, în România, îndemnul lui Georgescu este strict împotriva supermarketurilor, sub pretextul că acestea nu ar vinde suficiente produse autohtone.
Victor Ponta s-a alăturat acestui demers, susținând că România ar trebui să revină la situația din 2014, când, potrivit acestuia, „produceam mai multe alimente decât importam”. Totodată, fostul premier consideră că Guvernul ar trebui să intervină mai activ pentru susținerea producției interne.
„Pentru mine cel mai important lucru e ca România să redevină cum era în 2014, adică independentă alimentar. Noi putem produce mai multe alimente decât importam, mai bune, putem să cumpărăm produse romanesti. Pot să militez pentru acest proiect si sper ca Parlamentul, Guvernul și cei care decid să ma ajute în acest proiect.
Eu sustin si o solutie, protestul este bun, dar protestul fără soluții nu are finalitate. În 2014-2015 România producea mai multe alimente decât consuma, exporturile noastre erau mai mari decat importurile, românii începuseră să găsească în supermarketuri și să cumpere produse românești. În ultimii ani producătorii români au o viață din ce în ce mai grea, iar oamanii se duc în supermarket și văd la un produs românesc zece sau 20 din import. Există o politică pe care trebuie să o aplicăm ca să schimbăm acest lucru.
Guvernul are niste instrumente si cred ca aceste instrumente tin in primul rand de a ajunta productia interna, dupa care de a folosi aceste instrumente ca supermarketul sa aiba produse romanesti. Daca noi nu mai producem, nu poti sa spui sa lasi rafturile goale”, a declarat Ponta la România Tv.