ANPC recomandă consumatorilor să verifice preţul afişat şi stocul în perioada reducerilor

comunicat ANPC Sursa foto: Pexels

Consumatorii interesaţi de perioada reducerilor comerciale trebuie să verifice preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, să verifice stocul existent şi dacă preţul afişat conţine sau nu TVA şi include şi costul de livrare, recomandă directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook, transmite Agerpres.

“Pentru a beneficia de aceste reduceri şi pentru a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada reducerilor de preţuri. (…) Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră”, a scris oficialul ANPC.

În cazul în care comanda este online, trebuie verificat înainte dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când a fost ales produsul.

Atunci când se cumpără din magazinele tradiţionale, trebuie verificat la casă dacă preţul fiecărui produs este acelaşi cu preţul redus prezentat la raft. Dacă sunt nelămuriri, trebuie întrebaţi consultanţii din magazinele tradiţionale sau contactaţi comercianţii prin telefon sau alte mijloace puse la dispoziţie pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare.

Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări poate oferi indicii asupra seriozităţii vânzătorului, consideră Paul Anghel. Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informaţii: datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; funcţionalitatea, compatibilitatea şi interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conţinutului digital şi a serviciilor digitale; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Directorul general al ANPC recomandă consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.

Pentru siguranţa contului consumatorului, când doreşte să achiziţioneze online cu plata prin card bancar, să caute “https” în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu trebuie transmis niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă se primeşte orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care se solicită acest lucru.

Comerciantul este obligat să ramburseze preţul plătit (inclusiv costurile de livrare a bunului) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care cumpărătorul a renunţat la contract.

Comerciantul poate reţine, în anumite cazuri, din preţul plătit valoarea diminuată a bunurilor în cazul în care au fost folosite mai mult decât pentru a le testa funcţionalitatea.

Comerciantul trebuie să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care a fost transmisă comanda sau într-un termen mai scurt care a fost comunicat.

Dacă bunul ajunge deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea.

ANPC recomandă consumatorilor să fie atenţi la comercianţii şi pieţele online care nu au sediul în Uniunea Europeană. Unele produse comercializate de către aceşti comercianţi nu respectă normele de siguranţă pentru comercializarea în Uniunea Europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *