Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) doreşte să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate şi pentru a creşte gradul de satisfacţie al turiştilor, a afirmat Sebastian Hotca, preşedintele interimar al instituţiei, în cadrul unei sesiuni de consiliere online dedicată HoReCa şi turism.
Potrivit unui comunicat de presă al Autorităţii, transmis miercuri AGERPRES, ANPC a organizat o sesiune de consiliere online dedicată mediului de afaceri din cele două segmente de activitate, care îşi desfăşoară activitatea în principalele zone de vacanţă din România, în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest demers precede lansarea Comandamentului de Iarnă 2024 – 2025, structură specială a Autorităţii, destinată monitorizării activităţilor comerciale în acest sezon, transmite Agerpres.
“ANPC doreşte să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate şi pentru a creşte gradul de satisfacţie al turiştilor. Este esenţial să lucrăm împreună pentru a îmbunătăţi condiţiile oferite consumatorilor în această perioadă intensă”, a declarat Hotca, în deschiderea întâlnirii.
La rândul său, directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi comisarul Lucian Rus au prezentat pe scurt principalele condiţii legale în desfăşurarea activităţilor în domeniul alimentaţiei publice şi serviciilor de cazare, fiind menţionate inclusiv ghidurile de bune practici şi fişele de control.
De asemenea, cei doi au atras atenţia asupra riscului apariţiei falşilor comisari care ar putea pretinde că reprezintă instituţia, subliniind că echipele oficiale de control ANPC sunt întotdeauna identificate prin legitimaţii de serviciu, iar fotografiile şi numele comisarilor autorizaţi pot fi verificate pe site-ul oficial al instituţiei.
Printre recomandările adresate operatorilor economici se află: consultaţi ghidurile şi materialele oferite de ANPC pentru a asigura conformitatea produselor şi serviciilor cu reglementările legale; verificaţi întotdeauna identitatea reprezentanţilor ANPC prin intermediul legitimaţiilor şi a informaţiilor oficiale publicate pe site-ul instituţiei www.anpc.ro; luaţi măsuri prompte pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor şi produselor oferite turiştilor, pentru a evita eventualele sancţiuni şi reclamaţii.
În cadrul întâlnirii informale organizată de ANPC, participanţilor le-au fost puse la dispoziţie materiale informative menite să sprijine activitatea operatorilor economici şi să clarifice standardele de conformitate pe care aceştia trebuie să le respecte.