În SUA, furturile de mărfuri afectează enorm lanțurile agroalimentare/ Pierderile se ridică la peste 35 miliarde dolari anual/Industria camioanelor cere acțiuni federale ferme împotriva criminalității organizate

furturi de alimente din camioane foto Pexels.com/@Markus Spiske

Lanțul de aprovizionare din sectorul agroalimentar din SUA este amenințat de o creștere alarmantă a furturilor de mărfuri, un fenomen care afectează nu doar transportatorii, ci întreg ecosistemul agribusiness — de la fermieri la retaileri și consumatori finali. În fața acestei crize, Asociația Americană de Camioane (ATA) susține adoptarea Legii privind combaterea criminalității organizate cu amănuntul, propusă recent în Congresul SUA.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Donna Lemm, director de strategie la IMC Logistics, a depus mărturie în fața Comitetului Judiciar al Senatului, evidențiind impactul grav pe care aceste furturi îl au asupra industriei de transport, inclusiv asupra transportului de produse agricole și alimentare perisabile, potrivit freshfruitportal.com

Potrivit ATA, furtul de mărfuri a devenit o criză națională ce afectează grav lanțurile logistice esențiale și necesită intervenție federală coordonată.

Legea, introdusă în aprilie de senatorii Chuck Grassley (R) și Catherine Cortez Masto (D), ar desemna Departamentul de Securitate Internă să conducă o strategie națională care să implice mai multe agenții și să echipeze autoritățile cu instrumente și resurse suplimentare.

Risc direct pentru securitatea alimentară

Potrivit datelor prezentate în cadrul audierii, furtul de mărfuri generează pierderi de până la 35 de miliarde de dolari anual, iar consecințele sunt resimțite în tot lanțul de aprovizionare, prin întârzieri, costuri de asigurare mai mari, pierderi de produse și, în final, creșteri de prețuri pentru consumatorii finali.

Fenomenul nu se limitează la jafuri clasice. Așa-numitul “furt strategic de mărfuri”, care combină atacuri cibernetice, fraudă și scheme sofisticate de interceptare a transporturilor, a crescut cu 1.500% din primul trimestru al anului 2021. În medie, fiecare incident produce pagube de peste 200.000 de dolari.

Impact direct asupra lanțului agroalimentar

Pentru sectorul agribusiness, această tendință este cu atât mai alarmantă cu cât transportul de produse agricole și alimentare este extrem de sensibil la întârzieri sau pierderi. Produsele perisabile, semințele, îngrășămintele sau inputurile agricole sunt adesea ținte ușoare pentru rețelele criminale. În lipsa unor măsuri ferme, fermierii și procesatorii riscă să suporte pierderi substanțiale, iar distribuitorii să nu-și poată onora livrările.

ATA avertizează că, în absența unei intervenții coordonate la nivel federal, acest val de criminalitate organizată va continua să se extindă și să pună presiune suplimentară pe un sistem de aprovizionare deja tensionat de factori economici și climaterici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *