Comisarul european pentru Agricultură vizitează China însoțit de zeci de oameni de afaceri din domeniul agroalimentar / Pe lista delegaților sunt menționate și două companii din România

Uniunea Europeană, Janusz Wojciechowski, exporturi agroalimentare, industria carnii foto: Ayala

Comisarul European pentru Agricultură, Janusz Wojciechowski, vizitează China, în perioada 21 – 26 aprilie, pentru a facilita exportul de alimente și băuturi fabricate în Uniunea Europeană, anunță Direcția Generală pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală ( DG AGRI ), din cadrul Comisiei Europene, pe site-ul propriu

Delegația care îl însoțește pe comisarul european este compusă din 72 de reprezentanți ai unor companii și asociații din sectoare cheie ale domeniului agroalimentar: industria cărnii, a ciocolatei, a pastelor alimentare, cofetărie și panificație, lactate, vinuri, bere și băuturi spirtoase, ulei de măsline și uleiuri vegetale, hrană pentru sugari și lapte praf pentru bebeluși, produse cu indicație geografică, sectorul cerealelor și al semințelor oleaginoase, precum și al hranei pentru animale, inclusiv pentru animale de companie, fructe și legume.

Costurile pentru transport cu avionul și pentru cazare sunt suportate de participanți, dar taxele de participare la toate evenimentele dedicate afacerilor din programul oficial, inclusiv transportul local și tranzitul între Shanghai și Shenzen, vor fi plătite de Comisia Europeană.

Pe lista companiilor ai căror reprezentanți îl însoțesc pe comisarul european se află și două entități din România: producătorul de vinuri SC Vinicola Averești 2000 SA și producătorul de carne de pui Poultry Investiment. 

Vizita comisarului european pentru Agricultură are loc în cadrul Târgului cu profil agroalimentar Anuga Select China, unde Comisia Europeană deține un stand propriu.

China este a treia piață pentru exporturile agroalimentare operate de UE-27 (după SUA și Marea Britanie) și al cincilea furnizor pentru UE. UE se angajează să deschidă și mai mult relațiile comerciale cu China.

Angajamentul UE cu China este ghidat de Perspectivele strategice ale UE, din 2019, document care promovează reciprocitatea, condițiile de concurență echitabile și concurența loială. Strategia include o preocupare puternică pentru îmbunătățirea accesului pe piață (legat de exporturile UE de produse agroalimentare către China).

La 1 martie 2021, acordul bilateral UE și China a intrat în vigoare pentru a proteja 96 de indicații geografice europene (IG) în China și 100 de indicații geografice chineze în UE împotriva imitațiilor și fraudării. Acest acord este primul acord comercial semnificativ între Uniunea Europeană și China, o piatră de hotar în cooperarea UE-China. Se așteaptă ca acest acord de referință să aibă ca rezultat beneficii comerciale reciproce și cerere pentru produse de înaltă calitate de ambele părți. O a doua listă de 175 de IG de fiecare parte va fi protejată la patru ani de la intrarea în vigoare, Comisia Europeană lucrează în prezent la următorii pași, împreună cu China. Misiunea la nivel înalt ar putea fi o ocazie foarte bună de a avea o discuție despre drepturile de proprietate intelectuală în China, care ar fi de interes pentru producătorii din UE.

Uniunea Europeană s-a implicat în promovarea produselor alimentare și a băuturilor în China prin cofinanțarea a 60 de campanii de promovare în curs de desfășurare propuse de organizații din diferite state membre. Totodată, Comisia Europeană derulează o campanie proprie, numită „Colors by Europe.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *