Strategii de marketing şi branding pentru managerii cooperativelor agricole în cadrul unui proiect Erasmus / Proiectul este derulat de UNCSV, la Dalum Academy of Agricultural Business din Odense (Danemarca)

Branding în agricultură, într-un proiect Erasmus Foto: Dreamstime/Ekkasit919
Marketingul, brandingul şi antreprenoriatul strategic pentru managerii şi membrii consiliilor de administraţie ai cooperativelor agricole din România au fost temele abordate în cadrul celui de-al doilea proiect Erasmus, derulat de Uniunea de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sectorul Vegetal (UNCSV), la Dalum Academy of Agricultural Business din Odense (Danemarca), transmite Agerpres.
Potrivit unui comunicat al UNCSV, transmis marţi, managerii cooperativelor agricole din cadrul acestei organizaţii au participat între 2 şi 8 februarie 2025 la prima mobilitate fizică din cadrul celui de-al doilea proiect Erasmus+, intitulat „Bune practici de marketing şi branding în cadrul cooperativelor agricole (GPMBAC)”.
Acest proiect continuă misiunea primului proiect Erasmus+ derulat de UNCSV, intitulat „Bune practici de guvernanţă în cadrul cooperativelor agricole (GGPAC)”. Dacă proiectul anterior s-a concentrat pe guvernanţa cooperativelor agricole, noul demers vizează marketingul, brandingul şi antreprenoriatul strategic pentru managerii şi membrii consiliilor de administraţie ai cooperativelor agricole din România, se arată în comunicat.

Util pentru agricultura românească

„Managerii cooperativelor agricole din UNCSV au acumulat cunoştinţe valoroase privind implementarea strategiilor de marketing şi branding, care vor contribui la dezvoltarea şi profesionalizarea acestui sector esenţial pentru agricultura românească. Proiectul facilitează schimbul de cunoştinţe între ţările participante şi sprijină consolidarea cooperativelor agricole din România. Această etapă a proiectului Erasmus+ reprezintă un pas important în modernizarea sectorului agricol românesc, contribuind la dezvoltarea unor practici inovatoare de marketing şi branding în cadrul cooperativelor agricole”, susţin reprezentanţii organizaţiei agricole.
UNCSV precizează că acţiunea a fost organizată cu sprijinul partenerilor internaţionali: Dalum Academy of Agricultural Business (Danemarca), HollandDoor Cooperatie U.A. (Olanda) şi Universitatea Humboldt din Berlin (Germania), iar Carsten Friis Poulsen, Head of International Division la Dalum Academy, a fost gazda principală a activităţilor de învăţare, predare şi formare.

Schimb de idei și experiență

Astfel, participanţii au avut ocazia să-şi dezvolte competenţele profesionale, schimbând idei şi experienţe cu specialişti din Danemarca, Germania şi Olanda. Programul a inclus vizite la ferme moderne şi companii agricole specializate, precum SUKUP Europe, DLG Seed Factory şi AKD Potato Starch Company, precum şi workshopuri dedicate strategiilor de marketing digital, branding autentic şi crearea de campanii de promovare eficiente.
„Un element esenţial subliniat pe parcursul acestei mobilităţi a fost importanţa educaţiei continue în sectorul agricol. În Danemarca, doar persoanele cu minimum trei ani şi jumătate de pregătire teoretică şi practică pot deveni fermieri, sau trebuie să angajeze personal calificat. Modelul cooperativelor din Danemarca, prezentat de Anders Sogaard de la Danish Agriculture & Food Council, a oferit participanţilor perspective valoroase”, susţin reprezentanţii UNCSV.

Strategia eficientă a cooperativelor daneze, remarcată de participanți

Potrivit sursei citate, cooperativele daneze funcţionează pe principii clare: livrarea integrală a producţiei către cooperativă; preluarea tuturor produselor care respectă standardele de calitate; egalitatea votului membrilor („un membru, un vot”); reinvestirea profitului în proporţie de până la 85%; sprijinul activ al membrilor pentru guvernanţa cooperativă.
De asemenea, participanţii au remarcat strategia eficientă a cooperativelor daneze de a viza pieţe premium, unde consumatorii sunt dispuşi să plătească preţuri ridicate pentru produse de calitate superioară.
Uniunea de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sector Vegetal  – UNCSV este o organizaţie profesională umbrelă a cooperativelor din sectorul vegetal înfiinţată în 2017, care răspunde provocărilor cu care se confruntă membrii săi din cele 63 de cooperative agricole.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *