Parizer de porc și pastramă de oaie, livrate la domiciliu, la sute de kilometri distanță / „Procentul de vânzări on line a ajuns la peste 40%” – proprietar carmangerie

carmangerie, Braila, piata foto: G4Food/Octavian Dogărescu
  • Pandemia Sars-Cov 2 a avut un impact puternic nu numai asupra sănătății oamenilor, ci și asupra relațiilor comerciant – client. Tot mai mulți producători de hrană din România recurg la soluția vânzărilor on line, prin colaborare cu firmele de curierat și prin adoptarea unor metode și folosirea unor ambalaje care să asigure temperatura necesară păstrării în bune condiții a alimentelor. 

Octavian Dogărescu deține un abator și o carmangerie în comuna Tufești, din județul Brăila:

”Noi la bază suntem agricultori, producem grâu, orz, porumb, soia. Încercăm să integrăm procesul de parte vegetală în sectorul zootehnic și, mai departe, sectorul zootehnic în procesare, prin abatorul nostru, autorizat pentru vită, oaie și porc, și carmangeria proprie”, a declarat Octavian Dogărescu pentru canalul de youtube Lanțul Alimentar.

Antreprenorul spune că Pesta Porcină Africană i-a afectat puternic ferma de porci și, în prezent, cumpără carcase de la un producător din județul Călărași, care ”a reușit să stea în picioare”.

Fermierul deține însă și o fermă de ovine, care îi asigură materia primă necesară pentru obținerea produselor finite. Cea mai mare bătaie de cap este provocată însă de vânzarea mezelurilor, pe o piață cu o ofertă tot mai bogată și pe fondul unei scăderi a puterii de cumpărare a românilor. 

Antreprenorul din Tufești a observat, după pandemie, că obiceiurile clienților s-au schimbat:

 ”Avem trei puncte fizice în județul Brăila, dar partea asta cu magazinele a început să scârțâie. De un an și jumătate am început pe partea de on line, am trecut prin pandemie și atunci s-a revoluționat partea asta de vânzare, avem clienți destul de comozi, preferă să stea în fața telefonului sau a calculatorului și să-și comande mâncarea acasă. Noi am venit cu o strategie de marketing care constă în ambalaj frig, la 3-4 zile putem asigura temperatura de 3-4 grade. Sigur, transportul nu durează atât de mult, dar noi ne-am luat o marjă de siguranță pentru noi, ca produsul să ajungă în siguranță până la ușa clientului”. 

Reporter: ”Cu ce le expediați?”

Octavian Dogărescu: ”Le trimitem cu o firmă de curierat și folosim cutii cu gheață, cutii din polistiren, testate de noi la 36 de grade, după 3-4 zile aveau 3,5 – 4 grade, în interior”. 

Reporter: ”Cam cât reprezintă procentual vânzările on line din totalul vânzărilor?”

Octavian Dogărescu: ”În jur de 40-45%, cu tendință de creștere. Am ales și soluția on line, când am văzut că a început să scârțâie partea de magazin fizic, cum spuneam, clienții au devenit comozi sau nu mai vor să piardă timpul în aglomerații, cu mașina personală sau în transport în comun, și atunci preferă să dea un click, a făcut comanda și a doua, a treia zi le are la ușă”. 

Reporter: ”Unde ați trimis cel mai departe?”

Octavian Dogărescu: ”Am trimis în toată țara. La Cluj, de pildă. Să nu mai zic că în partea de vest a țării avem consumatori fideli. Mai mult de 30% din comenzi se duc în partea de vest”.

Interviul a fost realizat la Târgul de 1 iunie – Gustul copilăriei, organizat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cu sprijinul Cooperativei Agricole Caprirom Sud Muntenia, în perioada 31 mai – 2 iunie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

foto: G4Food/Octavian Dogărescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *