VINURI ROMÂNEȘTI: o cantitate mai mică decât anul trecut, pe piețele terțe, însă prețul unui hectolitru este mai mare

VINURI ROM NEȘTI: o cantitate mai mică decât anul trecut, pe piețele terțe, însă prețul unui hectolitru este mai mare VINURI ROM NEȘTI: o cantitate mai mică decât anul trecut, pe piețele terțe, însă prețul unui hectolitru este mai mare

36.772 hectolitri de vin a livrat România pe piețele din afara Uniunii Europene, în intervalul august 2022 – mai 2023, anul comercial urmând să se încheie la sfârșitul acestei luni. 

În anul comercial 2021/2022, exporturile de vin românesc pe piețele terțe au însumat 47.244.000 hl. Aceasta a fost cea mai mare cantitate de la aderarea României la Uniunea Europeană.

De menționat că România a beneficiat masiv de fonduri europene, pentru întinerirea plantațiilor de viță-de-vie și pentru modernizarea liniilor de îmbuteliere. 

Este puțin probabil că exporturile din acest an comercial vor doborî recordul din anul precedent. Ar fi trebuit ca în iunie – iulie, vânzările să depășească 10.000 de hl, or în acest interval nu au depășit 4.500 hl, lunar. 

Încasările se apropie însă de cele obținute anul comercial 2021/2022: 9.000.000 de euro, în intervalul august 2022 – mai 2023, față de 10.915.000 euro. Dacă vânzările din iunie – iulie au adus 2.000.000 de euro ( vom afla când vor fi disponibile datele aferente acelui interval ), atunci ar putea fi depășit recordul din anul precedent, suma totală încasată atunci fiind de 10.915.000 euro. 

Prețul mediu de livrare al unui hectolitru de vin românesc este însă mai mare anul acesta, decât anul anterior: 245 euro/100 l vs. 231 euro/100 l. Cel mai mare preț a fost în anul comercial 2018/2019: 268 euro/hl. 

Cel mai mare client al vinurilor românești este Marea Britanie, cu 19.431 hl, preț 219/100 l/4.250.000 euro.

Pe locul doi, Statele Unite: 4.999 hl/235 euro/hl, 1.173.000 euro; 

Pe locul trei, Norvegia: 4200 hl/166 euro/hl, 699.000 de euro. 

China a cumpărat 1.555 hl de vin românesc la prețul mediu de 478 euro/hl, încasările fiind de 743.000 euro, în timp ce Japonia a cumpărat 1.974 hl, la prețul de 383 euro/hl, rezultând încasări de 742.000 de euro.

În Canada au ajuns 1.494 hl, cu prețul de 263 euro/hl, încasări de 263.000 de euro. 

Cel mai bun preț a fost obținut în Hong Kong: 1.120 euro/hl, dar cantitatea a fost mică, numai 32 hl, drept urmare și încasările au fost reduse: 36.000 euro. 

foto cover lantulalimentar.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *