Un francizat faimos de peste ocean afirmă: Americanii abandonează fast food-ul / Lanțurile de restaurante casual sunt pe val

americani, fast food, abandon, applebee’s Sursa foto: Pexels

Americanilor le este greu să înghită creșterea prețurilor la fast-food. În consecință, mulți își regândesc alegerile culinare, transmite Moneywise.

Potrivit lui Zane Tankel, un cunoscut francizat Applebee’s, industria restaurantelor este împărțită în trei segmente: restaurante din categoria fine-dining, restaurante casual și restaurante cu servire rapidă (fast food). În timp ce fast food-ul era popular pentru costul său scăzut, s-ar putea să nu mai fie cazul.

„Se renunță din ce în ce mai mult la fast food, la serviciile rapide și, în mod ironic, se trece la restaurantele casual”, a declarat președintele și directorul general al Apple-Metro, care operează mai multe restaurante Applebee’s în zona orașului New York, într-un interviu recent acordat Fox Business.

Și șeful Darden Restaurants, Rick Cardenas, a declarat recent că lanțurile de casual-dining câștigă clienți care au devenit frustrați de prețurile mai mari ale fast food-urilor.

Applebee’s, francizorul Apple-Metro, este una dintre companiile care beneficiază de pe urma declinului industriei fast food.

Președintele McDonald’s SUA a încercat să calmeze spiritele

Pentru a aborda controversa Big Mac-ului de 18 dolari, președintele McDonald’s SUA, Joe Erlinger, a scris recent o scrisoare deschisă către „fanii” americani ai companiei.

„Pot să vă spun că mă simt frustrat și îngrijorat, la fel ca mulți dintre francizații noștri, atunci când aud despre vânzarea unei mese Big Mac de 18 dolari – chiar dacă a fost într-o singură locație din SUA din cele peste 13.700”, a scris el.

Erlinger a explicat apoi: „Prețul mediu al unui Big Mac în SUA a fost de 4,39 dolari în 2019. În ciuda unei pandemii globale și a creșterii istorice a costurilor lanțului de aprovizionare, a salariilor și a altor presiuni inflaționiste în anii care au urmat, costul mediu este acum de 5,29 dolari. Aceasta este o creștere de 21% (nu 100%).”

El a adăugat că francizații sunt cei care stabilesc prețurile meniului pentru restaurantele lor. În SUA, peste 95% din toate restaurantele McDonald’s sunt deținute și operate de francizați.

În timp ce Tankel crede că oamenii se îndreaptă de la fast-food către restaurantele casual, acest lucru nu înseamnă că toate restaurantele casual din America prosperă. De exemplu, Red Lobster, popularul lanț de restaurante de fructe de mare care există din 1968, a intrat recent în faliment. Compania intenționează să își vândă afacerea către o entitate formată și controlată de creditorii săi existenți.

Potrivit lui Tankel, Red Lobster s-ar putea să nu fie singurul în această situație. „Vă pot numi alte două sau trei companii de mărimea și amploarea Red Lobster care sunt pe punctul de a falimenta, despre care se zvonește că vor fi următoarele”, a spus el.

El a adăugat că restaurantele trebuie să fie mai creative pentru a atrage clienții. Întrebat despre strategiile pe care le folosește la restaurantele sale, Tankel a dezvăluit una: Dollarita – 1 dolar pentru o margarita.

„Nu poți bea prea multe Dollarita fără să ceri un hamburger”, a adăugat el.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *