Un fost angajat al Google a înființat o fermă sustenabilă de castani unde oferă servicii de vindecare: „Încercăm să facem legătura între sănătatea solului și sănătatea mintală” / Cei cu posibilități financiare reduse pot participa oferind ajutor în grădină

angajat, google, ferma, sanatate mintala

În anii 1800, Statele Unite erau pline de castani. Apoi, în 1904, cineva a introdus din greșeală o ciupercă din Asia care a distrus întreaga populație de castani de pe Coasta de Est. Mai mult de un secol mai târziu, castanele încă nu reprezintă o parte importantă din dieta americană, transmite publicația Fast Company.

Sam Nana-Sinkam vrea să schimbe acest lucru. El crede că aceste alimente ar putea deveni un substitut al cărnii, laptelui și făinii – fără a fi necesare practici agricole intensive, care epuizează solul. În urmă cu doi ani, Nana-Sinkam a cumpărat 55 de acri de teren în zona rurală din Pennsylvania, la două ore și jumătate distanță de orașul New York. El a numit proprietatea Bloom Farm. În luna mai, el va planta 2.500 de castani folosind practici regenerative care păstrează sănătatea solului. Există o singură problemă: este nevoie de șapte ani pentru ca acele semințe să devină arbori complet dezvoltați, care produc castane.

Dar Nana-Sinkam are un plan. El nu vede Bloom Farm ca pe un simplu loc de creștere a castanilor. Vrea să fie un loc unde oamenii pot veni să se conecteze cu natura și să creeze o comunitate. Așa că, în timp ce așteaptă ca arborii să dea roade, el invită oamenii să viziteze ferma, pentru experiențe gastronomice, relaxare sau evenimente.

Dacă planul va funcționa, Nana-Sinkam dorește să deschidă ferme ca aceasta în toată țara prin intermediul noii sale companii, numită Third Place.

O idee născută în pandemie

Nana-Sinkam și-a petrecut copilăria în Africa. Tatăl lui, originar din Camerun, a lucrat pentru Organizația Națiunilor Unite (ONU) ca reprezentant agricol. Acesta și-a mutat familia în Etiopia și în Republica Democrată Congo, ajutându-i pe fermieri să gândească strategic. La acea vreme, majoritatea fermierilor nu luau în considerare conservarea sănătății pe termen lung a solului. În timp, acest lucru însemna că urmașii lor moșteneau terenuri cu o calitate scăzută.

La vârsta de 10 ani, când tulburările politice au lovit Republica Democrată Congo, Nana-Sinkam s-a mutat în Lancaster, Pennsylvania, de unde era originară mama sa. După facultate, a obținut un loc de muncă la Google, unde a lucrat 12 ani. Dar, în mijlocul pandemiei, a început să se întrebe dacă avea cu adevărat un impact în lume. Avea copii mici și se gândea la moștenirea pe care le-o lăsa. „Am simțit că sistemele mele de valori s-au schimbat în timpul pandemiei”, își amintește el. „M-am trezit gândindu-mă cum aș putea face ceva bun pentru familia și comunitatea mea peste 25 de ani”, a adăugat Nana-Sinkam.

Sam Nana-Sinkam pe vremea când era angajat la Google. (Sursa foto: captură din video – YouTube/TEDx Talks)

Atunci a început să se gândească la munca tatălui său. A vrut să contribuie la abordarea crizei climatice, sprijinind în același timp sistemele alimentare. Iar acest lucru l-a condus la castani. Aceste culturi de arbori nu trebuie să fie gestionate atât de atent ca multe alte culturi comune, cum ar fi soia sau porumbul. De asemenea, nu au nevoie de pesticide și nici de lucrări regulate, care dăunează solului.

Nana-Sinkam a fost, de asemenea, intrigat de castane. Fructul este un ingredient foarte popular în Europa și Asia.

Castanii sunt o cultură profitabilă care nu afectează mediul înconjurător. Dar Nana-Sinkam crede că majoritatea fermierilor nu sunt interesați să planteze acești copaci, deoarece nu vor produce castane timp de câțiva ani. În schimb, ei optează pentru culturi care vor da rezultate mai rapide.

Pe măsură ce Nana-Sinkam a început să își schițeze viziunea sa asupra agriculturii regenerative, s-a gândit că trebuie să aibă un model de afaceri creativ. El avea nevoie de alte modalități de a genera venituri din fermă, în afară de castani. Acesta nu este un concept nou. Fermierii oferă experiențe precum plimbările sau evenimente de recoltare a fructelor pentru a genera mai multe venituri.

Parteneriat cu o altă persoană care a fost angajată în sectorul tehnologic

Dar Nana-Sinkam a vrut să facă ceva mai semnificativ. El a vrut ca ferma să fie un loc în care oamenii să găsească vindecare în mijlocul stresului vieții. De aceea și-a numit compania Third Place. Este un termen inventat de sociologul Ray Oldenberg pentru a se referi la un spațiu public în care oamenii se pot conecta cu alții în afara casei și a locului de muncă. „Încercăm să facem legătura între sănătatea solului și sănătatea mintală”, spune el.

El a făcut un parteneriat cu Jenn Tardif, care, de asemenea, a renunțat la o carieră în tehnologie pentru a lansa un startup numit Third Ritual. Firma folosește ritualuri străvechi pentru a îmbunătăți sănătatea mintală. Acestea includ yoga, medicina tradițională chineză și meditația.

Tardif invită grupuri la fermă pentru mâncare sănătoasă, plimbări, cursuri educaționale și alte practici de vindecare. Prețurile variază în funcție de eveniment, dar o ședere de trei zile poate costa 1.500 de dolari, pentru o cameră privată, sau 700 de dolari pentru una cu mai multe paturi.

Bloom Farms a găzduit deja mai multe evenimente, la care au fost foarte mulți participanți. Nana-Sinkam crede că aceasta ar putea fi o sursă importantă de venituri, în timp ce așteaptă ca pomii să înceapă să ofere castane. „Această comunitate pe care o aducem va fi baza noastră de clienți peste șapte ani”, spune el.

Totuși, evadările la fermă sunt costisitoare pentru mulți oameni, în special pentru cei din comunitățile cu resurse insuficiente, care au cea mai mare nevoie de ele. Nana-Sinkam s-a gândit la acest lucru. Pentru cei cu posibilități financiare mai reduse vor exista mai multe niveluri de preț diferite. Oamenii pot alege să stea în zona de camping, care este mult mai ieftină. Va exista, de asemenea, un program de schimb de muncă, astfel încât oamenii să poată experimenta un sejur la fermă în schimbul ajutorului dat în grădină.

Nu este clar dacă această abordare a agriculturii regenerative va funcționa. Dar, dacă este cazul, Nana-Sinkam crede că există multe alte locuri în Statele Unite unde ar putea oferi experiențe similare. El ar putea investi în ferme de citrice din Florida sau în cultivarea algelor marine în regiunile de coastă. „Există o oportunitate uriașă pentru noi de a fi creatori de piață și nu doar de a urma tendințele existente în agricultură”, spune el.

Sursă imagine principală: LinkedIn/Third Place

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *