Studiu în șase țări europene mari: peste jumătate din ambalajele de plastic ale alimentelor sunt inutile

ambalaje de plastic alimente ambalate cercetare mari retailer foto: freepik.com

Mai bine de jumătate din ambalajele produselor alimentare și de băut din supermarketurile de pe teritoriul Marii Britanii sunt inutile, relevă un studiu realizat de Retail Economics în cadrul unei acțiuni a unui producător de ambalaje de hârtie care încearcă limitarea plasticului, DS Smith. Iar diferențele între țări sunt foarte mici.

Studiul, citat de Yahoo News, a evaluat la 29,8 miliarde ambalajele alimentare evitabile utilizate timp de un an de zile pe teritoriul UK. Cu titlu de exemplu, pentru că cercetarea a vizat mai multe țări și datele arată per total un tablou asemănător în toate statele analizate. Au fost luate în calcul 1500 de produse alimentare și băuturi aparținând celor cinci mari retaileri prezenți în șase țări europene mari: Franța, Germania, Italia, Spania, Polonia și Marea Britanie.

Studiul a scos în evidență faptul că ambalajele de plastic considerate inutile provin în cea mai mare parte de la alimentele proceste, cum ar fi meniuri și mese gata ambalate sau kituri de masă, 90% dintre ele fiind super ambalate.

În continuare, în top figurează pâinea, orezul și cerealele, 89% dintre produsele acestei categorii având ambalaje exagerate din plastic. În timp ce laptele, carnea și peștele constribuie cu 83%, respectiv 80%, la excesul de plastic în rețelele de mare distrubuiție.

Producătorii se angajează să reducă plasticul dar se tem de reacțiile clienților și de costurile schimbării

Dintr-un sondaj conex care a implicat producători și comercianți de alimente din toată Europa, a ieșit în evidență că aproape toți participanții (98%) s-au angajat să reducă utilizarea ambalajelor din plastic. O schimbare care nu este, însă, lipsită de temeri și necunoscute la orizont.

40% dintre cei chestionați au pus costurile pe primul loc ca obstacol pentru schimbare, în timp ce 39% dintre ei și-au exprimat îngrijorarea cu privire la acceptarea de către consumatori a unor noi soluții de ambalare.

În plus, 72% dintre producători și comercianți se tem că schimbarea ambajalelor ar fi respinsă de clienți dacă aceasta ar presupune prețuri mai mari la produse. În timp ce 65% sunt convinși că prețul este un criteriu mai important pentru clienți decât sustenabilitatea.

Studiul a mai comparat ambalajele utilizate în cele șase tări menționate în ultimii 25 de ani. Din elaborarea datelor, cea mai dependentă de plastic a rezultat Marea Britanie, cu 70% din ambalaje conținând plastic. La polul opus, Spania, dar la distanță mică, cu 67% produse alimentare ambalate în plastic. De facto, datele au scos în evidență diferențe foarte mici între țări în ce privește ambalajele de plastic inutile ale alimentelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *