Raport ONU: Prețurile alimentelor au înregistrat, în septembrie, cea mai rapidă creștere din ultimele 18 luni / Prețul cerealelor s-a majorat cu 3%, iar cel al lactatelor cu 3,8%

tendinte food 2025 Mintel tendinte contradictorii analiza trendurilor Foto: Pexels

Prețurile alimentelor au înregistrat, în luna septembrie, cea mai rapidă creștere din ultimele 18 luni, toate grupurile de produse de bază fiind afectate. Zahărul a fost în fruntea acestor majorări, conform unui raport recent al Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (FAO), scrie livemint.com.

Indicele FAO al prețurilor la alimente, care monitorizează prețurile globale pentru un coș de produse de bază, a ajuns la o medie de 124,4 puncte în septembrie. Acest nivel reprezintă o creștere de 3,0% față de august și de 2,1% comparativ cu anul trecut. Indicele a crescut cu cea mai rapidă rată lunară din martie 2022, se arată în raport. În august, prețurile alimentelor au ajuns la un nivel de 120,7 puncte.

Prețul zahărului a crescut cu 10,4%, principalii factori fiind „scăderea perspectivelor de recoltă în Brazilia, din cauza secetei prelungite și a incendiilor din august”, precum și „îngrijorările legate de faptul că decizia Indiei de a ridica restricțiile privind producția de etanol din trestia de zahăr ar putea afecta disponibilitățile la export”.

Prețurile cerealelor au înregistrat o creștere de 3%, fiind influențate de majorările prețurilor de export la grâu și porumb

În același timp, prețurile cerealelor au înregistrat o creștere de 3%, fiind influențate de majorările prețurilor de export la grâu și porumb. Creșterile prețurilor internaționale la grâu reflectă în mare măsură îngrijorările legate de condițiile de umiditate excesivă din Canada și Uniunea Europeană, menționează FAO. În contrast, prețurile la orez au scăzut cu 0,7%.

Alte categorii de produse, cum ar fi lactatele, au înregistrat o creștere de 3,8%, iar prețurile la carne au urcat cu 0,4%, susținute de cererea pentru carnea de pasăre. Prețurile uleiurilor vegetale au crescut și ele cu 4,6%, în special datorită producției sub așteptări din Asia de Sud-Est.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *