Putin confiscă prin decret colosul alimentar Glavprodukt, cu acționariat american, cu 500 de produse pe piața rusă

glavprodukt foto: glavprodukt.ru

Oficial, e vorba de un decret temporar, dar într-o altă cheie de lectură este considerată de observatori  o evidentă mișcare simbolică cu caracter politic. O decizie temporară conține implicit promisiunea unei revederi a deciziei, știut fiind însă că politica rusească și respectarea promisiunilor nu fac în general casă bună.

Potrivit ziarului italian La Repubblica, președintele rus Vladimir Putin a transferat temporar către statul rus administrarea holdingului Glavprodukt, care are în protofoliu peste 500 de produse. Societatea este liderul pieței de conserve și este controlată de societatea cu capital american Universal  Beverage Company. Decizia a fost luată prin decret prezidențial în 15 octombrie, potrivit presei ruse.

Colosul Glavprodukt produce un număr foarte mare și variat de conserve și sosuri, sub mărci de produse care amintesc de tradiția alimentară din perioada sovietică. Este vorba de conserve din carne, pește, lactate, printre care mult lapte praf și condensat, și multe conserve de legume tradiționale.

Compania aparține unui cetățean american de origini rusești

Fondată în 1999 de către Universal Beverage, deci înaintea răcirii relațiilor cu lumea occidentală, Glavprodukt este în proprietatea lui Leonard Smirnov, ex cetățean sovietic emigrat în Statele Unite în anii ’70 și revenit în Rusia după căderea comunismului, la mijlocul anilor ’90. Deține actualmente mai multe filiale și trei mari fabrici de conserve.

Potrivit decretului semnat de Putin, compania urmează să fie controlată „temporar” de o agenție care administrează proprietățile statului rus, Rosimushchestvo.

Decizia vine în contextul în care în 2023 președintele rus a semnat un decret prin care este permisă transfer area administrării temporare către statul rus a bunurilor aparținând statelor considerate ostile, în replică la retorsiunile la care au fost supuse firmele rusești în țările occidentale în contextul războiului din Ucraina.

Compania vinde și pe piața rusească dar o mare parte de producție merge și la export, în special în țările asiatice, unde sunt căutate produsele din categoria low cost, printre care Pakistan, Bangladesh, Iran, Afganistan etc.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *