Proprietarul în vârstă de 84 de ani al Lidl din Germania se lansează într-un business nou

Lidl Germania stocare de date in cloud inteligenta artificiala Dieter Schwarz foto: dreamstime.com@Peter Steele

Strategia prețurilor foarte mici la alimentele de bază, precum pâine, unt dar nu numai, l-a făcut pe Dieter Schwarz, fondatorul lanțurilor de magazine Lidl, să ajungă unul dintre cei mai bogați oameni din Europa. Acum, antreprenorul în vârstă de 84 de ani, care, potrivit revistei de afaceri Manager Magazin, a acumulat o avere de 40 de miliarde de euro, se implică într-un business foarte diferit al lumii moderne: serviciile de date, scrie Financial Times, preluat de Economedia.

Începând cu un sistem construit pentru uz intern în 2021, Schwarz Group, societatea care operează lanțul de supermarketuri Lidl, oferă acum servicii de cloud computing și securitate cibernetică clienților corporativi.

Unitatea sa IT, Schwarz Digits – care a devenit o divizie operațională de sine stătătoare în 2023 – a semnat contracte cu clienți precum cel mai mare grup de software din Germania, SAP, cel mai titrat club de fotbal din țară, Bayern München, și portul Hamburg. Anul trecut, unitatea a generat vânzări anuale de 1,9 miliarde de euro și are 7.500 de angajați.

Creștere în ritm alert

„Nu am început cu o motivație comercială în minte, ci am vrut doar să ne satisfacem propriile nevoi”, a declarat Christian Müller, co-director executiv al Schwarz Digits, într-un interviu pentru Financial Times. „Suntem pe o curbă de creștere foarte abruptă”.

Principalul argument de vânzare al serviciului său este că toate datele clienților sunt prelucrate și stocate exclusiv în Germania și Austria, care au legi stricte privind confidențialitatea și protecția datelor.

Atunci când Schwarz, o companie privată cu vânzări anuale de 167,2 miliarde euro, a început să exploreze noi opțiuni pentru stocarea datelor, „nu a dorit să depindă de terți”, a declarat Müller.

Iar dacă nu exista o opțiune germană, acesta dorea cel puțin să utilizeze un furnizor european și să evite stocarea datelor în alte jurisdicții. După ce a ajuns la concluzia că niciun furnizor existent nu îi poate satisface nevoile, compania a decis să își înființeze propriul serviciu cloud.

După ce Lidl și-a pus în funcțiune propriul cloud, a descoperit curând că și alte întreprinderi germane își puneau aceleași întrebări cu privire la dorința de a utiliza cele mai mari servicii cloud din SUA și China.

Grupul Schwarz nu a dorit să dezvăluie locația centrului, vital pentru funcționarea celor 14.000 de magazine Lildl și Kaufland la nivel global, precum și a 220 de depozite.

Înainte de a intra în incinta centrului, unde a avut loc interviul acordat Financial Times, vizitatorii trebuie să își lase telefoanele mobile și toate celelalte dispozitive electronice într-un dulap exterior. Accesul este restricționat de un birou de securitate și o ușă automată care utilizează un scaner al venelor palmei pentru a controla accesul în sediu.

Anul trecut, Schwarz a decis să se investească și în inteligența artificială, achiziționând o participație minoritară în start-up-ul german de inteligență artificială Aleph Alpha.

Citește și: Pe fondul crizei de resurse umane din multe sectoare, Lidl Italia și-a deschis propria școală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *