Kaufland anunță o contribuție de 2,8 miliarde de euro la PIB-ul României în anul financiar 2024 (martie 2024 – februarie 2025), echivalentul a aproximativ 0,8% din Produsul Intern Brut. Datele provin din cel mai recent studiu de impact socio-economic realizat cu sprijinul companiei KPMG.
Retailerul a înregistrat în perioada analizată o cifră de afaceri de 3,97 miliarde de euro, menținându-se în topul celor mai mari companii din România.
18.000 de angajați și planuri de extindere
Cu o rețea formată din 192 de magazine, două centre logistice și două sedii administrative, Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 18.000 de angajați. Compania își propune ca, până în 2030, să ajungă la 250 de hipermarketuri în România și Republica Moldova.
Activitatea retailerului are un impact major asupra pieței muncii: peste 126.000 de locuri de muncă cu normă întreagă sunt susținute direct, indirect și indus de către Kaufland, adică aproximativ 2,4% din forța de muncă națională. Potrivit studiului, fiecare angajat direct Kaufland susține alte 7,6 persoane angajate în economie.
321 de milioane de euro, contribuție la bugetul de stat
În 2024, compania a investit 157 de milioane de euro în active fixe (CAPEX), iar contribuția sa la bugetul de stat, prin taxe și impozite, s-a ridicat la 321 de milioane de euro.
Suma este suficientă, potrivit calculelor, pentru a finanța peste 10 milioane de consultații medicale, construcția unor spitale cu aproximativ 2.000 de paturi sau susținerea educației pentru 150.000 de elevi.
Kaufland: 65 de cenți din fiecare euro cheltuit rămân în economia locală
Kaufland colaborează cu aproximativ 2.500 de furnizori din România. În 2024, 81% din cheltuielile totale cu furnizorii – echivalentul a 2,93 miliarde de euro – au mers către parteneri locali. Astfel, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat se întorc direct în economia românească.
Mai mult, pentru fiecare 1 euro de Valoare Adăugată Brută (VAB) directă generată de Kaufland, se produc încă 3,37 euro prin efecte indirecte și induse, conform sursei citate.
Investiții sociale: 9,5 milioane de euro pentru comunitate
Anul trecut, compania a direcționat 9,5 milioane de euro către proiecte sociale, prin programele „În Stare de Bine” și „Start ONG”, oferind granturi nerambursabile pentru organizațiile neguvernamentale. Kaufland susține proiecte în domeniile educație, protecția mediului, cultură, social, sport și promovarea unui stil de viață sănătos.
„În vremuri în care provocările sunt la fiecare pas, oamenii caută mai mult decât prețuri bune – caută repere. Companiile responsabile depun eforturi susținute nu doar să își atingă obiectivele de business ci și să fie un sprijin real pentru societate. De 20 de ani, Kaufland crește alături de România, prin investiții durabile în oameni, parteneriate locale, comunități. Acest studiu anual confirmă că acțiunile noastre au un impact concret și măsurabil – atât economic, cât și social – în calitatea vieții de zi cu zi a românilor. Rezultatele ne motivează să continuăm cu aceeași energie, responsabilitate și angajament pentru viitorul României”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.