Un sondaj recent realizat de firma de cercetare a pieței Morning Consult evidențiază faptul că generația Z (cei născuți în perioada 1997 – 2012) este mai puțin înclinată să considere fast food-ul o afacere bună comparativ cu generațiile mai vechi, relatează Business Insider.
Această tendință se aliniază cu creșterea abruptă a prețurilor la fast food. De exemplu, în unele lanțuri precum McDonald’s, prețurile au crescut cu până la 100% din 2014.
Pentru generația Z, care în general are economii mai mici, a plăti mai mult de 5 dolari pentru produse care obișnuiau să fie pe un meniu de un dolar pare nerezonabil.
Deși fast food-ul a fost popular în rândul generației Z în 2023, cu McDonald’s beneficiind de campanii de marketing virale, precum shake-ul Grimace pe TikTok, creșterea prețurilor a făcut ca unii consumatori din această generație să se îndepărteze de aceste restaurante. În schimb, mulți preferă să cumpere și să mănânce local, apreciind calitatea superioară și dorința de a susține afaceri comunitare care se aliniază cu valorile lor.
Obiceiurile de consum ale generației Z arată, de asemenea, o preferință puternică pentru branduri tehnologice precum Apple, TikTok și YouTube, potrivit Axios. Când vine vorba de gustări, Doritos și Oreo sunt alegerile de top.
În plus, există o tendință crescândă în rândul generației Z către opțiuni alimentare mai sănătoase, pe bază de plante, care sunt rapide și atrăgătoare din punct de vedere vizual pentru a fi împărtășite pe rețelele sociale. În general, alegerile alimentare ale generației Z reflectă un amestec de prudență financiară, conștientizare a sănătății și dorința de a susține branduri etice și axate pe comunitate.