„FungiYo”, pasta-cremă vegană creată de studenţi ai USV Iaşi, va reprezenta România la competiţia Ecotrophelia de la Paris

naut, boli, proteine, vitamine Sursa foto: Pixabay/Amit_8

O pastă-cremă vegană realizată de studenţi ai Universităţii de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi va reprezenta România la faza internaţională a competiţiei Ecotrophelia, care va avea loc la Paris, în perioada 20 – 21 octombrie 2024, potrivit Rador Radio România.

Denumită „FungiYo”, pasta este făcută din codiţe de pleurotus, aquafaba (apă în care au fiert boabe de fasole sau năut, folosită ca înlocuitor vegan pentru albușul de ou), tescovină de mere, ştevie, pudră de roşcove şi făină din seminţe de dovleac.

Echipa care va reprezenta țara noastră este formată din studenţii Eduard Horlescu, Cristina Dandeş, Livia Bărbuţă şi Cătălin Scripcă, de la Facultatea de Agricultură a USV Iaşi, specializarea Tehnologia Prelucrării Produselor Agricole şi este coordonată de profesorii Gabriela Frunză, Marius Ciobanu şi Paul Boişteanu.

Ecotrophelia este un concurs european de inovaţie în domeniul alimentar, care evidenţiază creaţiile şi talentele studenţilor şi transformă sectorul alimentar al viitorului.

„Într-o lume în care preocupările legate de sustenabilitate şi sănătate cresc zilnic, produsul nostru apare ca o soluţie inovatoare şi ecologică, răspunzând nevoilor consumatorilor conştienţi de impactul lor asupra mediului. Folosind tulpinile de ciuperci Pleurotus şi aquafaba, ingrediente adesea neglijate şi irosite, am creat o gamă de produse alimentare care nu doar minimizează risipa, dar oferă şi beneficii nutriţionale semnificative. Tulpinile de ciuperci, bogate în fibre şi micronutrienţi esenţiali, transformă fiecare porţie într-o sursă de sănătate, în timp ce aquafaba adaugă o textură unică şi proteine vegetale, făcând produsul nostru ideal pentru cei care caută alternative sănătoase şi sustenabile la produsele convenţionale”, au arătat cretorii pastei vegane.

Pasta „FungiYo” va fi prezentată la Paris sub trei forme – ca aperitiv, ca fel principal şi ca desert.

„Alegând produsul nostru, consumatorii nu doar optează pentru o nutriţie sănătoasă şi echilibrată, dar participă şi la un efort mai larg de protejare a mediului, susţinând practici alimentare care utilizează la maximum resursele şi reduc impactul negativ asupra planetei”, au mai spus studenții de la USV Iași.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *