Fermier cu valoare adăugată: Cultivatoarea de lavandă Flori Vioreanu a fondat un mare festival dedicat plantei și produce ulei și apă florală / Profit de la prima recoltă

fermieri cu valoare adaugata, flori vioreanu, lavanda Sursa foto: Economedia/Flori Vioreanu

Flori Vioreanu, o tânără de 33 de ani din Brăila, a creat o afacere de succes cu lavandă, ajutând și alți producători să-și vândă produsele, transmite Economedia. Ea a fondat cel mai mare festival al lavandei din România, atrăgând zeci de mii de participanți.

Flori a absolvit Facultatea de Psihologie, dar a lucrat zece ani în armată înainte de a se dedica afacerilor cu lavandă. A început cu un hectar de teren închiriat, finanțat printr-un credit, și a obținut profit de la prima recoltă. Vioreanu a distilat 80 de litri de ulei esențial și 200 de litri de apă florală de lavandă, vândute cu succes la prețuri competitive.

Apoi, a continuat să-și diversifice produsele și să colaboreze cu ateliere de croitorie, care pun planta în perne obișnuite și perne pentru yoga. În 2023, firma ei a avut o cifră de afaceri de peste 670.000 de lei și un profit de aproape 156.000 de lei.

„Mergem cu produsele noastre și la evenimente de firmă. Uneori avem 500-1.000 de clienți pe lună, alteori doar 50 de clienți. Totul depinde de cât de bine merg campaniile de popularizare ale produselor noastre”, a explicat Flori Vioreanu.

Festivalul Lavanda Fest, organizat de Flori, a devenit un eveniment major, adunând peste 20.000 de oameni la ultima ediție. Festivalul promovează producătorii locali de lavandă și artizani, oferind o varietate de produse și experiențe legate de plantă. Flori subliniază importanța perseverenței, răbdării și dedicării în succesul afacerii.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Flori Vioreanu (@fleurane.ro)

Pentru a începe o afacere cu lavandă, investiția inițială este de aproximativ 30.000 de lei pe hectar. Flori sfătuiește noii antreprenori să fie precauți și creativi, subliniind importanța brandului și a extinderii pe piața internațională.

Citește și Fermieri cu valoare adăugată: Ferma Legume Verzi produce, pe lângă legume proaspete, sos de roșii sau zacuscă sub brandul SELO / Vânzarea de produse procesate, o „gură de aer” în sezonul rece pentru un fermier

Prin campania „Fermier cu valoare adăugată”, G4Food promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe fermieri să producă și vândă produse cu valoare adăugată, nu doar materii prime.

Sursa foto: Economedia/Flori Vioreanu

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *