Doi tineri legumicultori din județul Iași și-au relansat afacerea cu ajutorul fondurilor europene și își vând legumele în urma comenzilor primite on line

Cum să îți promovezi marfa, dacă ești mic producător agricol Cum să îți promovezi marfa, dacă ești mic producător agricol

Familia Hoșliag lucrează o suprafață totală de 2 ha, din care 1 ha este format din spații acoperite. Cultivă o mare diversitate de specii legumicole, de la tomate ( au accesat programul guvernamental ”Tomate românești”, în doi ani ) până la specii exotice, cum este castravetele țepos Kiwano.

Irina și Corneliu s-au născut în familii de legumicultori din orașul Târgu Frumos, în comunitatea de ruși-lipoveni. Părinții, dar și bunicii lor au vândut cu mulți ani în urmă la tarabă, însă cea mai mare parte a fost livrată en gros comercianților mai descurcăreți. Deschiderea super și hypermarketurilor le-a restrâns aria de vânzare, de la un an la altul. Clienți mai puțini, prețuri mai mici.

Acum patru ani, după căsătorie, Irina și Corneliu au luat decizia să renunțe la planurile lor profesionale, care nu se intersectau cu agricultura: ea voia să fie fotograf profesionist, el se pregătise pentru o carieră de inginer. S-au dedicat cu totul legumiculturii, dar ținând cont de oportunitățile apărute în România după aderarea la Uniunea Europeană: fonduri europene, tehnologie nouă, marketing digital. Mai mult, Corneliu Hoșliag a mai absolvit o facultate și a ajuns inginer horticol.

Irina și Corneliu Hoșliag

”Am fost norocoși, fiindcă am reușit să accesăm fonduri europene, 40.000 de euro, care ne-au ajutat să cumpărăm utilaje, semințe, să ne modernizăm mica noastră fermă. Acum patru ani, am început să ne promovăm pe grupuri de facebook. Primeam comenzile pe mail sau la telefon și mergeam să le onorăm la domiciliul clientului. Acum un an, am închiriat o tarabă în Piața Păcurari din Iași, unde vindem numai sâmbăta și duminica, dar am investit și într-un magazin virtual, care ne ajută foarte mult să vindem legumeele. Peste iarnă nu vom mai vinde la piață, vom vinde exclusiv on line. Așa am procedat și în primăvară”, precizează Irian Hoșliag.

Irina Hoșliag, la piață, cu respectarea măsurilor anti-covid 19

Legumicultorii din Târgu Frumos nu au fost afectați de decizia guvernului de a închide halele piețelor agroalimentare, fiindcă Piața Păcurari este o piață deschisă, dar Irina spune că iarna, când e foarte frig, pătrunjelul îngheață pe tarabă.

Familia Hoșliag nu produce legume în sistem ecologic oficial, dar își asigură clienții că respectă regulile de bune practici în aplicarea tratamentelor fitosanitare.

taraba din piața Păcurari, Iași

Brandul lor este ”Legumele de acasă”. Comanda minimă pentru livrare la domiciliu sau locul de muncă este de 50 lei (transport gratuit). Legumele lor sunt livrate în toate cartierele Iașului.

Cum să îți promovezi marfa, dacă ești mic producător agricol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *