Diferența între prețul la producător și cel al comercianților a crescut cu 300% în Spania. Ce fac consumatorii ca să-și reducă cheltuielile zilnice

Sursa: Unsplash

Prețul alimentelor este în medie cu 300% mai mic la producător decât pe raftul magazinelor, într-una dintre țările europene cu cea mai mare producție agricola. Așa rezultă din Indicele Final al Prețurilor de Origine și Destinație publicat de https://efeagro.com/ creșterea continuă a prețurilor a determinat schimbarea comportamentului consumatorului pentru a găsi metode de a economisi. Între altele clienții schimbă magazinul de unde se aprovizionau (27%) sau cumpără din mai multe locuri (70%). Chiar și așa, spaniolii cheltuie cu 7% mai mult în comparație cu anul precedent.

Diferența de preț la produselor agricole a crescut cu 328% între câmp și raftul magazinului, iar la produsele din carne și lactate cu 197%.

Între alimentele cu cele mai mari creșteri se disting lămâile, unde avem o diferență de 759%, roșiile de salată (659%), ceapa (648%), portocalele (561%) și salata verde (400%).

Alimentele cu prețul cel mai scăzut între producător și magazin sunt uleiul de măsline extravirgin (31%), care oricum a ajuns la niște prețuri amețioare, ouăle (55%) și laptele de vacă (90%).

Un studiu realizat de Universitatea Complutense din Madrid pe 2.630 de subiecți  și citat de efeagro.com estimează la 1.348 de euro cheltuielile cu mâncarea, pe persoană, pe an, în 2023, ceea ce înseamnă cu 7% mai mult decât în anul precedent.

Dintre cei care măcar o dată au cumpărat alimente online, 34% spun că au încetat să o facă pentru că li se pare prea scump.

27 % din totalul celor întervievați  fac economie cumpărând produsele de ”marcă proprie” ale supermarketurilor, iar 19% că afirmă că au schimbat magazinul pentru unul cu prețuri mai mici.

Profesorul asociat la Universitatea Autonomă din Madrid, Gonzalo Moreno, a subliniat că în general, pentru reducerea cheltuielilor cu alimentele, datele statistice arată că mai întâi consumatorul schimbă produsul, după aceea marca, ulterior magazinul și în cele din urmă reduce cantitatea pe care o cumpără.

În ceea ce privește structura căruciorului de cumpărături, 19% dintre respondenți au înlocuit carnea obișnuită pe care o cumpărau cu una mai ieftină și un 30% cumpără mai puțin pește și fructe de mare. Ultima este o cifra importantă într-o țară unde aceste produse sunt în alimentația curentă a familiilor. Iar circa 30% au declarat că s-au reorientat către magazine cu produse mai ieftine pentru a achiziționa fructe și legume.

Se economisește intr-adevăr prin aceste metode?

În ciuda acestor strategii, doi din cinci consumatori spun ca nu au reușit să facă ”o economie considerabilă”, în timp ce 40% au încredere că astfel se pot scădea cheltuielile cu alimentele.

În final, studiul concluzionează că spaniolii vor continua pe ”modul de economisire”, ceea ce deja se poate constata urmărind principalii indicatori: frecvența achizițiilor și valoarea medie a căruciorului de cumpărături.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *