Ceea ce a început ca o curiozitate dulce pe rețelele sociale a devenit rapid un fenomen global: ciocolată din Dubai nu mai este azi, doar un baton de ciocolată plin cu fistic, ci este o experiență multisenzorială, o adevărată cultură și o industrie în plină expansiune.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Totul a început în Emiratele Arabe Unite, când Fix Chocolatier a lansat, în 2021, batonul ce combină o coajă groasă de ciocolată cu lapte, cu o umplutură cremoasă de fistic (uneori cu tahini) și straturi crocante de kadayif.
De la baton, la torturi de ciocolată!
De atunci, “ciocolata Dubai” a fost transformată în croissante, milkshake-uri, parfait-uri, prăjituri și chiar clătite.
Branduri internaționale, brutării artizanale și lanțuri de restaurante au îmbrățișat stilul: de la Trader Joe’s și IHOP, la Costco, Walmart și chiar Lindt, care a lansat propria versiune limitată în Europa.
Trader Joe’s are un baton de ciocolată Dubai făcut de Patislove. IHOP a introdus o stivă de clătite Dubai cu timp limitat în unele locații în august. Baskin-Robbins are câteva produse de înghețată inspirate din Dubai în meniul său, în timp ce Costco vinde o gamă largă de dulciuri de ciocolată Dubai, inclusiv un tort de ciocolată Dubai. Walmart și QVC vând, de asemenea, ciocolată Dubai.
În Statele Unite, tendința a fost adoptată cu entuziasm de afaceri precum The Nuts Factory, o afacere de familie, care are aproximativ 150 de magazine în SUA, cu nuci, fructe uscate și bomboane.
Nebunia declanșată de ciocolata Dubai a contribuit chiar la o penurie de fistic în acest an, după cum a raportat producătorul iranian de nuci Keinia. Acesta a spus că motivul principal al penuriei este “creșterea explozivă a cererii, alimentată de tendința virală TikTok “ciocolată Dubai”, agravată de constrângerea de aprovizionare subiacentă”, citează apnews.com.

Vânzările de ciocolată în SUA au totalizat 16,27 miliarde dolari!
Nu doar gustul unic, ci și texturile contrastante, moale, cremos, crocant, au cucerit consumatorii din întreaga lume.
Google Trends a raportat o explozie a căutărilor pentru “ciocolată Dubai” la începutul anului 2025, cu un vârf în martie și un interes constant de atunci.
Totuși, în SUA, ciocolata Dubai este încă un produs relativ de nișă. În cele 52 de săptămâni care s-au încheiat pe 28 iunie, vânzările cu amănuntul din SUA de ciocolată umplută cu fistic au totalizat 822.900 de dolari, potrivit companiei de cercetare de piață NielsenIQ. Prin comparație, vânzările tuturor ciocolatei au totalizat 16,27 miliarde de dolari.
De altfel, datele NielsenIQ confirmă și ele, amploarea fenomenului: în ultimele 12 luni, vânzările de ciocolată umplută cu fistic în SUA au crescut cu 1.234%, în timp ce vânzările generale de ciocolată au scăzut ușor. Deși segmentul rămâne unul de nișă (sub 1 milion USD), ritmul de creștere îl face imposibil de ignorat.
„Nu am văzut niciodată un singur articol vândut așa!”
„Nu am văzut niciodată un singur articol vândut așa în cei 50 de ani de vânzare cu amănuntul”, a spus Stew Leonard, Jr., CEO al magazinelor alimentare Stew Leonard’s din zona metropolitană New York.
Lanțul a introdus batonul de ciocolată BeeMax Dubai în martie, a văzut cum vânzările au explodat și apoi și-a lansat propria versiune de marcă (realizată de compania Chocopologie). Apoi, au introdus o cutie cadou de ciocolată Dubai pentru sărbători, care include conuri de înghețată Dubai, praline Dubai și două batoane.
Alte mărci distribuite pe scară largă în SUA sunt Moda, Magno și Leonessa. Alte iterații ale ciocolatei din Dubai includ micile bomboane de la Chocolove și siropul de cafea cu ciocolată fără zahăr de la Matteo’s Coffee Syrups.
Toate acestea dovedesc că ciocolata Dubai nu mai este doar o modă trecătoare. Este o revoluție în lumea dulciurilor, un simbol al globalizării gusturilor și un exemplu de cum cultura digitală poate transforma un desert regional, într-un produs de top al industriei alimentare.
Indiferent dacă o preferi în formă de baton, tort, milkshake sau clătite, ciocolata din Dubai pare a fi imposibil de ignorat.