Piața de retail din România a atins 61,5 miliarde de dolari în 2024. Sectorul alimentar domină ca valoare, generând peste 40 de miliarde de dolari

clasamentul-lanturilor-de-retail-din-Romania-lidl-pozitie-dominanta Sursa foto: Pexels / Kampus Production

Comerțul în sectorul retail din România a atins 61,5 miliarde de dolari în 2024, sectorul alimentar fiind dominant ca valoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit datelor raportului Exporter Guide Annual al Departamentului de agricultură al Statelor Unite, care folosește informațiile Euromonitor, piața totală de retail din România a ajuns la 61,5 miliarde de dolari în 2024, din care 40,5 miliarde de dolari au fost generate de sectorul retailului alimentar, atât offline, cât și online.

Lidl, lider de piață, urmat de Kaufland și Profi

În ceea ce privește marile lanțuri internaționale de retail, Lidl s-a menținut lider de piață, cu o cifră de afaceri de 5,36 miliarde de dolari, în creștere cu 12,5% față de 2023, și cu 377 de magazine deschise la nivel național.

Pe poziția a doua urmează Kaufland, care a înregistrat o creștere de 6,3%, ajungând la 4,27 miliarde de dolari și 192 de magazine, urmat de Profi, care a raportat o creștere de 8,8%, atingând 3,08 miliarde de dolari și extinzându-și rețeaua la 1.778 de unități.

Carrefour a crescut cu 10%, atingând 2,73 miliarde de dolari, în timp ce Metro a raportat o creștere de 7%, ajungând la 2,46 miliarde de dolari, cu 30 de magazine.

Mega Image este pe poziția secundară ca număr de locații, după Profi

Mega Image a crescut cu 6,6%, ajungând la 2,3 miliarde de dolari și 978 de locații, în timp ce Rewe (Penny) a avut o creștere de 13%, atingând 2,06 miliarde de dolari, și a deschis 41 de noi magazine, ajungând la 417 în total.

Auchan a crescut cu 6,3%, atingând 1,69 miliarde de dolari și 460 de magazine. O creștere modestă a înregistrat Selgros, de doar 0,8%, până la 991 milioane de dolari, menținându-și cele 23 de magazine.

Singurul jucător major care a înregistrat o scădere semnificativă a fost Cora, care a trecut de la 302 milioane de dolari în 2023 la doar 106 milioane în 2024, marcând o scădere de 64,9% și ieșind complet de pe piața magazinelor fizice din România.

În ceea ce privește achiziționarea de produse agroalimentare online, volumul comercial s-a situat, potrivit aceleiași surse, la circa 400 de milioane de dolari, pe locul al cincilea ca și categorie de mărfuri. Pe primele locuri la comerțul online domină produsele de modă, electronicele și electrocasnicele, produsele pentru casă, sănătate și frumusețe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *