O soluție revoluționară în procesul de coacere a fructelor, gândită să elimine risipa. Tehnologia Softripe combină inteligența artificială cu atmosfera controlată. Fructele ajung la destinație mai crude și se coc indoor

camerele-ultratehnologice-softripe-pentru-fructe-ofera-conditii-de-coacere-indoor-folosind-AI-atmosfera-controlata foto: freshplaza.com

Tehnologia Softripe a reprezentat în ultima vreme atracția mai multor târguri internaționale din sectorul fructicol, potrivit mai multor relatări ale publicațiilor de sector. Aparține companiei tehnologice germane Frigotec și combină inteligența artificială cu un control atmosferic precis pentru a optimiza procesul de coacere a fructelor, printre care avocado, banane, mango, kiwi, dar nu numai.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În condițiile în care consumatorii se așteaptă la fructe proaspete, gustoase și dar care să se și păstreze cât mai mult timp, tehnologia Softripe oferă o soluție revoluționară care transformă complet procesul de coacere și redefinește modul în care fructele sunt tratate – culese, depozitate, distribuite.

Ce este Softripe?

Potrivit publicației fruitnet.com, Softripe utilizează o combinație inovatoare de inteligență artificială (AI) și control atmosferic precis pentru a optimiza procesul de coacere a fructelor. În timp ce metodele tradiționale de coacere funcționează în medii statice și nu permit adaptarea individuală la nevoile fiecărui fruct, Softripe se concentrează pe coacerea controlată după sosirea în țara de destinație. Astfel, o gamă largă de fructe și legume – precum avocado, mango, banane și multe altele, inclusiv fructe neclimacterice precum ananasul – pot fi coapte perfect la momentul potrivit, asigurând cea mai înaltă calitate și prospețime.

„Această tehnologie permite comunicarea cu fructul și îl ghidează printr-un proces optim de coacere biologică. În funcție de starea fructului, parametrii naturali ai coacerii sunt ajustați continuu – dinamic și automat – în interiorul camerei de coacere, fără a stresa fructul.

Rezultatul este un proces de coacere controlat, cu un rezultat omogen: componentele nutriționale ale fructului se dezvoltă la potențialul lor maxim, iar coacerea are loc din interior spre exterior. Coaja rămâne fermă și acționează ca un strat protector natural, în timp ce pulpa este gata de consum, moale și plină de aromă. Fructul rămâne sănătos pentru mai mult timp, iar simptomele obișnuite de degradare sunt semnificativ reduse sau întârziate. Fiecare cameră de coacere are propriul „ADN” și continuă să învețe și să se optimizeze cu fiecare ciclu”, a explicat într-un interviu Roland Wirth, un reprezentant al firmei producătoare.

Beneficii pentru întregul lanț de aprovizionare

Pentru producători, exportatori și retaileri, Softripe oferă multiple avantaje. Tehnologia garantează că fructele sunt comercializate în starea lor optimă, aducând beneficii nu doar consumatorilor finali, ci și reducând pierderile de-a lungul lanțului de aprovizionare. Cu Softripe, supracoacerea și risipa sunt reduse eficient, ceea ce conduce la economii semnificative și o profitabilitate crescută.

Mai mult, Softripe promovează sustenabilitatea prin controlul precis al coacerii, reducând consumul de energie și sporind eficiența. Astfel, companiile pot opera într-un mod mai ecologic, optimizându-și totodată costurile de operare.

Având în vedere creșterea comerțului internațional cu fructe și legume – din America de Sud până în Asia, Europa și America de Nord – acest tip de tehnologie poate oferi o soluție adaptată cerințelor acestor piețe diverse. Capacitatea de a controla coacerea diferitelor fructe și legume direct în piața de destinație asigură o calitate mai ridicată și oferă consumatorilor produse proaspete și care pot rezista în timp mai mult fără să se altereze.

Potrivit reprezentantului firmei care a creat acestă tehnologie de coacere, de la lansarea în 2018, au fost livrate peste 100 de  camere de coacere ultratehnologice au fost implementate în peste 12 țări, în special în Europa și America de sud. Printre clienți se numără angrosiști de fructe, furnizori de logistică și companii specializate în servicii pentru lanțurile de retail.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *