ANPC a amendat şi oprit temporar funcţionarea unui hotel pentru tratament, din Eforie Nord / Un consumator susține că s-a intoxicat de la mâncarea primită

hotel, eforie nord, anpc, alimente Sursa foto: Dreamstime

Comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat contravenţional cu 25.000 de lei şi au oprit temporar funcţionarea unui hotel pentru tratament din staţiunea Eforie Nord, în urma unor verificări efectuate la sesizarea unui consumator, informează marţi instituţia.

„În urma unei sesizări primite de la un consumator, în care acesta reclama faptul că s-a intoxicat de la mâncarea primită la Hotelul Amalia din Eforie Nord, unde era cazat pentru tratament, Comandamentul Litoral 2024 – structură a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, special creată pentru a supraveghea piaţa în zona litoralului Mării Negre, în sezonul de vacanţă – a desfăşurat o acţiune de control la unitatea respectivă”, se arată într-un comunicat remis Agerpres.

Afecţiunea acuzată de consumator a fost menţionată şi pe biletul de ieşire din spital, pus la dispoziţie în urma investigaţiilor medicale realizate din această cauză, precizează sursa citată.

În urma controlului, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri de la legislaţia în vigoare, amendând contravenţional cu 25.000 de lei unitatea hotelieră şi oprind temporar funcţionarea hotelului, până la remedierea deficienţelor, şi relocarea persoanelor cazate, pe cheltuiala operatorului economic.

Neregulile înregistrate sunt, conform ANPC: în blocul alimentar – folosirea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate; depozitarea la temperaturi necorespunzătoare a produselor alimentare finite; folosirea unor ustensile de bucătărie neprofesionale şi a unor coşuri fără capac cu acţionare la pedală; în spaţiile de cazare – folosirea unor duşuri cu baterii exfoliate, oxidate, cu garnituri ale căzilor de duş mucegăite; lipsa saltelelor de protecţie sau a protecţiilor pentru perne; depozitarea, la parterul clădirii, în lipsa balconului a diverse materiale; lipsa mapelor de informare a turiştilor, în cameră.

ANPC menţionează că unitatea, clasificată 3 şi 4 stele, funcţionează cu circuit închis, meniul fiind prestabilit de Casa de Pensii. La momentul controlului se aflau cazate 100 de persoane pentru care Casa de Pensii a asigurat suma de 2.500 lei/persoană pentru 16 zile, incluzând cazare, masă şi tratament, în funcţie de pensia fiecărui consumator, aceştia acoperind diferenţa sejurului.

Autoritatea va trimite o informare către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului solicitând declasificarea unităţii hoteliere din Eforie Nord.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *