Suntem cu toții dependenți de followers și de rețele? Poate e doar o frază aruncată în vânt sau poate e ceea ce chiar cei care le gestionează și-ar dori. Dar nu e deloc un fapt cert, atât timp cât există alte realități pe contrasens care anulează această opinie. Depinde doar de noi.
Exact acum un an, proprietarii unui local din Alsacia, Franța – soț și soție – au decis să transforme localul lor de familie din pizzerie în restaurant. E vorba de Le Petit Plants de Mamama. Totodată, riscând mult, au decis să impună și o schimbare radicală de atmosferă. Mai precis, una care să inducă pe cei care trec pragul să se bucure de felurile de mâncare în deplinătatea simțurilor și fără buzz-ul celularului. Pe scurt, au decis să interzică folosirea telefoanelor mobile pe toată durata prezenței în restaurant, scrie thetimes.com.
O intuiție care a funcționat, un pariu câștigat. La un an distanță, Oliver și Sandra se declară foarte satisfăcuți de alegerea făcută, acceptată imediat și de vechii dar și de noii clienți. Noii, pentru că numărul celor care le trec pragul a crescut. Potrivit sursei citate, numărul clienților a crescut cu circa 30%, iar dintre ei 95% se declară în favoarea detoxului digital. Ei speră chiar să fie un exemplu și pentru alți colegi – conștienți că nu peste tot este posibil, dar cu siguranță este de dorit în localurile mici unde oamenii nu vin doar să mănânce în grabă, ci să petreacă o seară relaxată într-o atmosferă destinsă.
”Noi oferim o atmosferă care ar trebui recreată și acasă, în familie”
„Noi oferim o atmosferă familiară și primitoare. Interzicerea telefoanelor nu era o alegere simplă, dar suntem într-un loc plin de istorie și de mâini care transformă în realitate rețete extra ordinare. Vroiam să punem în valoare patrimoniul regiunii și ceeea ce ne-au lăsat moștenire bunicile noastre.
Astăzi avem în meniu rasol. Gătim pentru cine alege să mănânce la noi, și evitând să le fie distrasă atenția înseamnă să le dăm posibilitatea să ne descopere. Vrem să readucem la viață acea atmosferă uitată aproape oriunde, inclusiv în familie. Până acum a funcționat. Vedem clienți care discută între ei, de la o masă la alta, mese unde se nasc prietenii și care chiar revin la noi în restaurant împreună. Nu vrem să vină la noi acasă ca să stea cu telefonul pe masă, dorim să simtă pe deplin atmosfera prietenoasă și familiară”, povestește Oliver reporterului publicației locale actu.fr.