Proiectul Primăriei Capitalei, care prevede limitarea circulației autovehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare în intervalele orare 7:00–10:00 și 16:00–19:00, ridică numeroase semne de întrebare din partea mediului economic.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Consultantul în business și retail Cristian Stoicescu consideră că, deși inițiativa are la bază un obiectiv legitim – reducerea congestiei din traficul bucureștean –, aceasta riscă să afecteze semnificativ activitatea operatorilor economici.
„Cu toate că proiectul postat în consultare publică are în vedere un obiectiv legitim, fiind necesară o îmbunătățire a condițiilor de trafic din București, acesta generează o serie de probleme operaționale, cu impact asupra activităților economice”, a explicat Stoicescu, consultat de G4Food.
El subliniază că este necesar ca programul de aprovizionare să fie aplicat flexibil, în special pentru mărfurile cu regim special, cum ar fi cele cu temperatură controlată. „Pentru ca acestea să nu fie semnificativ afectate, este necesar ca programul de aprovizionare să fie aplicat în mod flexibil, raportat la mărfuri cu indicații speciale (ex. cu temperatură controlată), să asigure posibilitatea de conformare și în situații neprevăzute și, nu în ultimul rând, să implementeze măsuri complementare de fluidizare a traficului auto în oraș”.
„Situație care va genera costuri suplimentare și impact negativ asupra mediului”
Potrivit consultantului, măsura ar presupune eforturi suplimentare pentru companii, care vor fi nevoite să aloce resurse umane într-un context de deficit de forță de muncă deja existent în sectorul serviciilor. Mai mult, dacă nu vor fi introduse excepții pentru vehiculele frigorifice, acestea ar trebui să staționeze cu motorul pornit pentru a menține temperatura optimă a produselor, ceea ce ar genera costuri și emisii suplimentare. „Situație care va genera costuri suplimentare și impact negativ asupra mediului, prin emisii crescute de gaze și costuri pe care în final le va susține și consumatorul”, avertizează el.
De asemenea, dacă intervalul de aprovizionare ar fi limitat strict la 4:30 – 6:30, toate entitățile care primesc produse – de la magazine și restaurante până la școli, spitale sau grădinițe – ar trebui să suporte ore suplimentare și transport special pentru angajați.
„Suntem convinși că, printr-un dialog constructiv cu autoritățile locale, se pot identifica soluții care să echilibreze fluidizarea traficului cu menținerea funcționalității lanțului de aprovizionare”, a conchis Cristian Stoicescu.