Italienii exportă mere în India, în containere cu atmosferă controlată/Perturbările traficului prin Marea Roșie au contribuit la această decizie

mere, Italia, India, atmosfera controlata foto: pexels.com/Pixabay

Containerele cu atmosferă controlată sunt utilizate, de regulă, pentru a transporta fructe exotice, dar și cireșe din Chile sau struguri de masă din Africa de Sud. Nu și mere din Italia. Recent, însă, o companie italiană a expediat ” containere cu mere în India”, anunță Massimo Delpozzo, director de vânzări la Nord Ovest, citat de freshplaza.com. 

Acesta este un test care este esențial pentru a ajunge, cu mai puține riscuri, pe piețele cele mai îndepărtate. Această soluție este adoptată de italieni din cauza problemelor geopolitice apărute în Marea Roșie ( Canalul Suez – Golful Aden ), probleme care au dus la timpi de tranzit mai mari cu 15-20 de zile. 

“Clienții noștri sunt îngrijorați, mai ales pentru următoarea campanie de vânzări. Ni s-a părut absurd să pierdem clienți din cauza problemelor de logistică, așa că am început să ne gândim cum să menținem calitatea ridicată în ciuda timpilor mai mari.”

Nu este, însă, pentru comercianți să găsească containere potrivite pentru acest tip de transport în porturile italiene. Livrările recente sunt un test în vederea unei utilizări mai extinse, dacă lucrurile nu se schimbă. „Am expediat două containere, unul este în atmosferă controlată, în timp ce celălalt este unul convențional, astfel încât să putem verifica diferența dintre cele două loturi la sosirea la destinație”.

„Pentru ca testul să fie bazat pe observații cât mai corecte posibil, am expediat mere din aceleași soiuri care au fost depozitate în același mod și care provin din aceeași recoltă, pentru a reduce variabilele la minimum”.

„Cred că aceasta va fi o oportunitate viitoare excelentă de a ajunge pe piețe îndepărtate în ciuda situației actuale, garantând calitatea și reducând riscul reclamațiilor”.

G4Food precizează că traficul maritim prin Canalul Suez și prin Golful Aden a fost perturbat deseori, fie din cauza unor blocaje provocate de eșuarea unor nave de tonaj mare, fie de atacurile cu drone și rachete ale rebelilor houthi din Yemen sau din cauza atacurilor efectuate de pirați.

Pentru mai multă siguranță, navele au fost redirecționate pe vechea rută, prin sudul Africii, durata transporturilor spre Asia fiind mai mare cu 15-20 de zile. 

foto: pexels.com/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *