Branduri din comunism care au trecut testul timpului: Brifcor, băutura obținută inițial din macerarea a 14 plante, inclusiv buruieni / Alternativă la concentratul de portocale

Ioan Radu 20 iunie 2 comentarii 5832 vizualizări
brifcor, branduri comuniste, giusto brifcor, ion jurubita Sursa foto: Romaqua Group/Cosmin Dragomir (colaj G4Food)

Unele branduri din comunism au reușit să supraviețuiască până astăzi și sunt în continuare puternice. Un astfel de exemplu este Brifcor, o marcă de băuturi răcoritoare fabricată în România comunistă, relansată în anul 2006 de Romaqua Group.

Brifcor vine de la „Băutură răcoritoare indigenă fabricată cu concentrat original românesc” și a fost dezvoltată de Institutul de Cercetări Pentru Valorificarea și Industrializarea Legumelor și Fructelor (ICPVILF) în anii 1980.

Etichetă de Brifcor din colecția specialistului în gastronomie Cosmin Dragomir.

Echipa care a dezvoltat alternativa locală la Fanta a fost condusă de chimistul Ion Jurubițǎ. Potrivit Wikipedia, el a reușit „să substituie concentratul de portocale ce trebuia importat cu un concentrat produs din macerarea a 14 plante, unele din ele banale buruieni. Culoarea era obținută din vrej de tomate. În afară de concentrat și apă, în componența băuturii se mai adăuga zahăr și acid tartric”.

În 2006, Brifcor a fost relansat de compania Romaqua Group, care deține branduri precum Borsec, Giusto, Stânceni sau Albacher. Compania deține și brandul „retro” de sine stătător Lămâița, dezvoltat de același Ion Jurubița. Astăzi, Brifcor este un sub-brand al Giusto, iar băutura se găsește pe piață sub numele de Giusto Brifcor.

Piața băuturilor răcoritoare din România a depășit în 2023 pragul de 6 miliarde de lei, potrivit unui studiu realizat de KeysFin și citat de Wall-Street. Romaqua Group se afla, la finalul anului trecut, pe locul trei în topul celor mai mari jucători de pe piața locală, după companiile din spatele brandurilor Coca-Cola și Pepsi, cu o cotă de piață de 12%.

Brifcor se găsește inclusiv în Spania, potrivit Denisei Moraru, proprietara unui magazin cu produse românești.

Citește și Branduri din comunism care au trecut testul timpului: Producătorul de înghețată Alpin a fost preluat de un fond de investiții alternative, la nivel mondial

Sursa foto: Romaqua Group/Cosmin Dragomir (colaj G4Food)

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *