Producătorul de prăjituri Senneville mizează pe o dezvoltare prin exporturi: „Exporturile vor reprezenta 15-20% din cifra de afaceri în 2026„

David Alb CEO Senneville David Alb, CEO Senneville

Producătorul de prăjituri Senneville, lansat în Timișoara, își propune să își crească prezența pe piețele externe și participă în perioada 4-8 octombrie 2025 la ANUGA, cel mai mare târg mondial al industriei alimentare, desfășurat la Köln.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Compania estimează că exporturile vor reprezenta între 15 și 20% din cifra de afaceri în 2026, comparativ cu circa 10% prognozat pentru acest an. Dezvoltarea internațională se face în paralel cu consolidarea parteneriatelor existente în retail și extinderea punctelor de livrare pe plan național, dar și cu deschiderea de noi colaborări.

„Creșterea va fi susținută şi de operaționalizarea celei de-a doua fabrici Senneville, specializată pe deserturi congelate, care va deschide accesul către lanțurile internaționale de retail și către piețele externe cu cerere mare pentru produse ready-to-eat de calitate, precum Germania, Franța, Italia și Marea Britanie. Astfel, dublăm practic ponderea exporturilor în doar un an, cu accent pe gama de deserturi ambalate şi torturi”, a declarat David Alb, CEO Senneville.

Prima fabrică a companiei, axată pe deserturi refrigerate, a fost inaugurată recent la Călan, județul Hunedoara, o investiție de 4 milioane de euro, ca răspuns la cererea ridicată din retail și planurile de extindere internațională. În 2024, Senneville a înregistrat o cifră de afaceri de 5,1 milioane de euro, în creștere cu 38% față de 2023, impulsionată de extinderea prezenței în rețelele naționale de magazine.

„Focusul nostru este pe extinderea relațiilor comerciale cu segmentele B2B naționale şi internaționale. Experiența noastră de la ANUGA Koln îmi confirmă potențialul mare pe care antreprenorii îl au la export, iar internaționalizarea firmelor poate fi susținută prin susținerea producătorilor din industria alimentară care investesc în inovație”, a adăugat David Alb.

Piața germană de deserturi este matură, cu consumatori atenți la consistență, standardizare și etichete curate (clean label), iar tendințele generale în Vest includ porții mici, ușor de consumat și cerințe pentru volume mari produse la standarde europene.

Pe piața românească, Senneville se află alături de alți producători de prăjituri și deserturi precum Kandia, Boromir, Poiana sau Dr. Oetker, care concurează atât pe segmentul retail, cât și pe cel al exporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *