Prețul alimentelor, principalul factor care influențează alegerea cumpărătorilor – studiu IGD/Cum să facă retailerii dietele sănătoase accesibile?

legume, fructe, diete sanatoase, retaileri foto:pexels.com/Ella Olsson

O serie de intervenții făcute de marii retaileri ar putea fi cheia pentru a ajuta la stimularea consumului de fructe și legume, indică un nou studiu, realizat de IGD ( Institute of Grocery Distribution/Institutul de Comerț Alimentar ) și citat de publicația fruitnet.com.

IGD a publicat recent un raport care sintetizează constatările făcute până în prezent privind influențarea alegerilor mai sănătoase ale consumatorilor în marile magazine și a dezvăluit mai multe scenarii de lucru care ar putea avea un impact asupra vânzărilor de produse proaspete.

Raportul, care evidențiază pârghiile – cheie pentru influențarea consumatorilor ca să facă alegeri alimentare mai sănătoase și mai sustenabile, acoperă un interval de peste patru ani. Cercetările au fost efectuate asupra consumatorilor pentru a explora atitudinile și comportamentele de cumpărare, urmate de încercări privind plasarea alternativă a alimentelor, derularea promoțiilor și comunicarea  către clienți.

Schimbarea comportamentului în magazine a fost de mult timp o provocare și este bine știut că există o diferență între ceea ce spun consumatorii că le va schimba comportamentele și obiceiurile reale de cumpărare.

Mai mulți factori afectează deciziile de achiziționare a alimentelor ale consumatorilor.

Prețul este factorul principal în alegerea cumpărăturilor: 37% dintre consumatorii intervievați în Marea Britanie consideră un preț mare drept o barieră majoră în calea unei diete sănătoase.

Cercetarea a arătat că, în 2022, când o varietate de fructe și legume promovate aveau un preț de 60 penny la un mare retailer, a existat o creștere cu 78% a vânzărilor de porții de fructe și legume, la promoție. După trei săptămâni de la încheierea promoției de patru săptămâni, vânzările de fructe și legume au scăzut, ceea ce sugerează că eficacitatea intervenției de marketing a scăzut în timp.

Voucherele ar putea avea, de asemenea, un rol esențial în vânzarea alimentelor: atunci când un supliment de 2 lire sterline a fost alocat tichetelor guvernamentale Healthy Start, 13 porții de fructe și legume au fost cumpărate în plus, la un mare retailer.

Potrivit raportului IGD, amplasarea produselor este, de asemenea, o pârghie cheie pentru schimbare. Mai multe studii au indicat o scădere a cheltuielilor pentru produsele nesănătoase atunci când acestea sunt eliminate din zona de proximitate a caselor de marcat. Atunci când un comerciant cu amănuntul a eliminat produsele de cofetărie de pe standurile amplasate în afara rafturilor și a introdus în schimb un stand „Fresh 3”, s-a înregistrat o creștere a vânzărilor de produse mai sănătoase în primele 30 de săptămâni.

În cele din urmă, comunicarea eficientă și bine poziționată cu clienții, sau „semnalizarea”, a fost recunoscută ca schimbare a comportamentului acestora, la cumpărături. Un magazin a plasat, în cadrul unui studiu, mesaje despre calorii, grăsimi, grăsimi saturate, zahăr și fibre chiar lângă produse. Cumpărătorii s-au dovedit mai deschiși să treacă la opțiuni mai sănătoase atunci când mesajele s-au concentrat pe calorii sau zahăr.

IGD recomandă comercianților de produse alimentare să continue să testeze astfel de intervenții în viața reală, iar acestea să fie evaluate solid pentru a obține dovezi ale eficacității lor. 

Cum să faci dietele sănătoase accesibile

Cathy Capelin, șeful departamentului de sănătate și diete durabile la IGD, a declarat: „Știm că mai puțin de 1% dintre oamenii din Marea Britanie îndeplinesc recomandările guvernamentale privind alimentația, iar obezitatea este în creștere de ceva timp. Dorim să facem dietele sănătoase și durabile accesibile tuturor, iar această cercetare va oferi dovezi bazate pe date științifice pentru a sprijini schimbările necesare.”

Naomi Kissman, director de impact social la IGD, a adăugat: „Acest program revoluționar de lucru privind schimbarea comportamentului consumatorilor, împreună cu studiul nostru realizat în marile magazine cu amănuntul asupra impactului restricțiilor privind amplasarea HFSS/High in Fat, Salt and Sugar/Conținut ridicat de grăsimi, sare și zahăr va sprijini industria și factorii de decizie să adopte măsuri clare, bazate pe dovezi pentru a sprijini consumatorii să aleagă produse mai sănătoase.”

Cercetarea IGD face parte dintr-un program mai amplu de colaborare cu Centrul de Cercetare a Consumului de la Universitatea din Leeds și a fost premiată anul trecut cu premiul „Celebrating Impact” al Consiliului de Cercetare Economică și Socială. Lucrarea continuă și în acest an, cu constatări primite de la marii retaileri din Marea Britanie.

 

foto:pexels.com/Ella Olsson

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *