Peste 14.000 de oi și vite au ajuns cu trei luni întârziere din Australia în Israel, din cauza atacurilor Houthi / ONG: Unul dintre cele mai rușinoase episoade din istoria exporturilor de animale vii din Australia

animale, israel, australia, nava

Peste 14.000 de oi și vite vii au ajuns cu întârziere de trei luni din Australia în Israel, la bordul unei nave, transmite The Jewish Chronicle. Vasul a fost întârziat de atacurile rebelilor Houthi din Marea Roșie. Călătoria plină de peripeții a animalelor, prin zone caniculare sau periculoase, precum Capul Bunei Speranțe, a fost criticată de grupurile din ambele state care militează pentru drepturile necuvântătoarelor.

Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA) din Australia a numit operațiunea „unul dintre cele mai rușinoase episoade din istoria exporturilor de animale vii din Australia”.

Animalele au fost comandate de compania israeliană Bassem Dabbah Shipping pentru a fi sacrificate. Nava MV Bahijah a pecat din Freemantle, Australia, pe 5 ianuarie, cu 15.000 de oi și 2.500 de vite la bord. Peste nouă zile, vasul a fost nevoit să evite strâmtoarea Bab el-Mandeb, zonă în care rebelii Houthi au lansat nenumărate atacuri asupra navelor din zonă.

Pe 20 ianuarie, Departamentul Australian pentru Agricultură și Pescuit a anunțat că navei i s-a ordonat să se întoarcă în Australia din cauza situației din Marea Roșie. Totuși, vasului nu i s-a permis să intre din nou în portul Freemantle din cauza regulilor stricte care țin de biosecuritate. Astfel, animalele au petrecut câteva zile pe navă la temperaturi de 40 de grade Celsius.

În această fază a călătoriei mai multe zeci de animale au murit. Pe 14 februarie, oile și vitele au fost coborâte de pe navă. Apoi, 13.700 de vaci și 550 de vite au fost încărcate din nou, iar pe 3 martie MV Bahijah a plecat spre Israel. Nava a ocolit Capul Bunei Speranțe și a ajuns pe 28 martie în portul spaniol Las Palms. Pe 6 aprilie, MV Bahijah ajungea în Israel.

„Nu se poate avea încredere în exportatori că fac ceea ce trebuie. În loc să pună capăt suferinței animalelor după prima călătorie eșuată, au ales să le exporte din nou, în cea mai lungă călătorie aprobată din istoria exportului de animale vii”, a declarat Rebecca Tapp, purtătoare de cuvânt a organizației Stop Live Exports, care militează pentru interzicerea exporturilor de animale vii.

Sursa foto: Wikimedia Commons/Bahnfrend

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *