O serie de țări noi sunt în plină ascensiune pe piața europeană a înghețatei industriale. La nivelul întregii zone UE, în 2024 producția de înghețată a fost de circa 3,4 miliarde de litri, în creștere cu 2% față de anul precedent, relatează publicația dissapore.com.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Cel mai mare producător de înghețată industrială de pe vechiul continent rămâne Germania, cu 607 milioane de litri în 2024, urmată de Franța cu 501 milioane de litri și Italia, pe locul trei, cu 492 milioane de litri. Topul 5 este completat de Spania (378 milioane de litri) și Polonia (298 milioane).
De numele Poloniei se leagă, dealtfel, schimbarea profundă în geografia înghețatei industriale: Varșovia este singura dintre primele 5 producătoare care înregistrează o creștere — și una semnificativă: +29%, la nivelul anului trecut.
În același interval, în Franța producția a scăzut cu 12%, Italia cu 7%, Spania a pierdut și ea 6 puncte procentuale. Relativ stabilă a rămas producția de înghețată din Germania, cu o scădere de doar 1%.
Privind însă harta în ansamblu, în Europa sunt mai multe țări cu producția de înghețată în creștere decât în scădere, iar toate au majorări de două cifre: liderul creșterii este Belgia cu +35%, urmată de Bulgaria (+19%) și Cehia (+15%).
Exportul de înghețată în afara Europei vs. import
Exportul în afara Europei rămâne stabil, cu o creștere de 1% față de 2023, însă au crescut considderabil importurile de înghețată din afara UE, cu +24%. Liderul exportului de înghețată în afara Uniunii Europene este Franța, cu 55,9 milioane de kilograme exportate în 2024, adică mai mult de o cincime (21%) din exportul total al UE. Urmează Italia cu 42,6 milioane de kilograme (16% din export), Olanda (31,9 milioane), Germania (28,2 milioane) și Belgia (27 milioane).
„Sectorul este dinamic și se prevede o creștere a consumului în următorii ani, spre deosebire de alte categorii de produse. Cred că anumiți factori vor fi decisivi pentru susținerea acestei creșteri: în primul rând, o comunicare mai puternică și mai clară despre caracteristicile pozitive ale înghețatei. Cercetarea arată că persistă încă mituri false legate de aspectele de sănătate și de calitate ale produsului industrial.
Un efect pozitiv asupra consumului îl va avea și inovația continuă în materie de arome și formate, pentru a satisface dorința de noutate a consumatorilor, precum și impulsionarea consumului în afara sezonului estival”, este predicția de viitor pe care o face Cosimo Finzi, de la societatea de consultanță Astra Ricerche.