McDonald’s renunță la comenzile preluate de inteligența artificială în restaurantele sale drive-through din SUA din cauza greșelilor pe care le face / Clienții au primit șuncă peste înghețată sau nuggets de pui de sute de dolari

Mc Donald's Sursa foto: Unsplash.com

McDonald’s retrage tehnologia de comandă cu inteligență artificială (AI) de la restaurantele sale drive-through din SUA, după ce clienții au povestit pe internet rezultatele comice ale felului în care a preluat comenzile, scrie BBC.

Un test al sistemului, care a fost dezvoltat de IBM și care utilizează un software de recunoaștere vocală pentru a procesa comenzile, a fost anunțat în 2019.

Cu toate acestea, nu s-a dovedit a fi pe deplin fiabil, ceea ce a dus la videoclipuri virale cu comenzi interpretate greșit și bizare, de la înghețată cu bacon până la nuggets de pui în valoare de sute de dolari.

McDonald’s le-a spus francizaților că va elimina până la sfârșitul lui iulie tehnologia cu AI din cele peste 100 de restaurante în care a testat-o, după cum a relatat pentru prima dată publicația de specialitate Restaurant Business.

“După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt actualului nostru parteneriat global cu IBM privind AOT [Automated Order Taking] dincolo de acest an”, a precizat lanțul de restaurante într-o declarație.

Cu toate acestea, a adăugat că a rămas încrezător că tehnologia va face în continuare “parte din viitorul restaurantelor sale”.
“Vom continua să evaluăm soluții scalabile pe termen lung, care ne vor ajuta să luăm o decizie informată cu privire la o viitoare soluție de comandă vocală până la sfârșitul anului”, se arată în declarație.

Tehnologia a fost controversată încă de la început, deși inițial îngrijorările s-au axat pe potențialul său de a face ca locurile de muncă ale oamenilor să fie ocupate de AI.

Cu toate acestea, a devenit evident că înlocuirea personalului uman din restaurante nu va fi atât de simplă pe cât se temea inițial și pe cât sperau susținătorii sistemului.

Greșelile intermediarului de Inteligență Artificială au fost documentate online.

Într-un videoclip, care are 30.000 de vizualizări pe TikTok, o tânără devine din ce în ce mai exasperată în timp ce încearcă să convingă inteligența artificială că dorește o înghețată cu caramel, pentru ca aceasta să adauge mai multe grămezi de unt la comanda ei.

Într-o alta, care are 360.000 de vizualizări, o persoană susține că i-a fost confundată comanda  cu una făcută de altcineva, ceea ce a dus la adăugarea a nouă comenzi de ceai la nota de plată.

Un alt videoclip popular include două persoane care râd în timp ce la comanda lor sunt adăugate nuggets de pui în valoare de sute de dolari, iar New York Post a relatat că unei alte persoane i s-a adăugat din greșeală bacon la înghețată.

Sfârșitul acestui proces nu înseamnă însă un sfârșit al preocupărilor legate de remodelarea IA la locul de muncă.

IBM a declarat că va continua să colaboreze cu McDonald’s în viitor.

“Această tehnologie s-a dovedit a avea unele dintre cele mai cuprinzătoare capacități din industrie, rapidă și precisă în unele dintre cele mai solicitante condiții”, a spus aceasta într-un comunicat.

“În timp ce McDonald’s își reevaluează și își rafinează planurile pentru AOT, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *