Săptămâna trecută, un videoclip amuzant cu două prietene care făceau cumpărături la Mercadona (n.r. – o rețea de supermarket-uri din Spania), în timp ce susțineau că există o oră pentru flirt în acest lanț de supermarketuri, a început să circule pe rețelele sociale. Ceea ce a început ca o glumă a celor două femei, în care menționau că între orele 19 și 20 este momentul potrivit pentru a căuta un partener, s-a transformat într-un fenomen viral din care au apărut meme-uri extrem de amuzante. Subiectul s-a dezvoltat atât de mult, încât a apărut chiar și un protocol exact pentru a urma metoda de flirt. În intervalul de timp stabilit, dacă intenționezi să găsești pe cineva care îți place, trebuie să iei un ananas și să-l așezi cu susul în jos în coșul tău. Apoi, mergi la secțiunea de vinuri și lovești coșul tău de cel al persoanei care îți place, relatează La Razon.
În așteptarea descoperirii „cuplurilor ananas”, căutarea unei perechi în intervalele orare dedicate flirtului este o alegere inspirată din numeroase motive, afirmă și ABC, de această dată, cu seriozitate. Spre surprinderea multora, cele mai bune șanse de a flirta în aceste ultime săptămâni de vară nu vor fi pe plajă sau la petrecerile care se organizează în toată Spania; vor fi, nici mai mult nici mai puțin, decât la Mercadona și, cel mai probabil, în restul supermarketurilor care au stabilit deja un interval orar pentru acest tip de întâlniri.
La început mulți au luat-o în glumă, dar, după câteva zile în care chiar s-au observat schimburi de priviri, nu mai există nicio îndoială: la Mercadona se merge și pentru a flirta. În prezent, există dorința de a găsi dragostea într-un mod diferit, iar pentru toți cei care sunt sătui să-și încerce norocul pe numeroase aplicații și care și-au revizuit deja prietenii, vecinii și alți cunoscuți, supermarketurile sunt o modalitate de a flirta. De fapt, dacă ne uităm în urmă cu puțin mai mult de patru ani, în timpul pandemiei, oamenii își dădeau întâlniri acolo; se întâlneau la ora cumpărăturilor, pentru că nu puteau ieși din casă.
Însă acum acest lucru s-a popularizat și se folosesc noul cod cu ananasul întors.
Factori psihologici
Găsirea dragostei în timp ce faci cumpărături este, contrar așteptărilor, o alegere inspirată. Ce are potențiala ta cucerire în coșul de cumpărături oferă multe informații: dacă mănâncă sănătos, dacă bea alcool, dacă este vegan, dacă are animale de companie… Și faptul că poți vedea persoana în carne și oase îți permite să descoperi trăsături ale personalității sale, cum ar fi dacă este timidă sau dacă are simțul umorului.
Pe acest subiect a comentat și psihologul Lara Ferreiro, care asigură că cei care se încumetă să meargă la supermarket cu intenția de a flirta sunt cei care caută noi moduri de a se îndrăgosti și au simțul umorului, pentru că „nu se tem să se lovească cu alt coș și, în caz că nu există un ‘match’, să râdă și să se întoarcă”.
„A devenit viral la nivel național și așa va continua pentru o vreme, crede ea. Flirtul în supermarket reduce frica de respingere și generează foarte multă adrenalină. Este o modalitate de a face cumpărăturile cu acel strop de fior pe care multe persoane îl doresc, iar ceva plictisitor devine palpitant”.
Expertul în relații de cuplu laudă acest concept de a flirta în intervalul orar 19:00 – 20:00 la Mercadona și în alte intervale orare în restul supermarketurilor. Ea susține că astfel se poate menține un contact vizual mai îndelungat și este foarte simplu să începi o conversație: „Dacă sunteți la același raft, să spunem că e raftul cu fructe, poți spune: ‘Uf, ce scumpe sunt căpșunile’ și aștepți să vezi ce spune.”
Într-un fel, flirtul în supermarket îți crește stima de sine, pentru că este o formă de validare socială, iar acest lucru se datorează proximității fizice. Lara Ferreiro susține că există o saturație în rândul oamenilor față de aplicații, de lumea digitală, etc., din cauza înșelăciunilor, profilurilor false… „Să spunem că acum se dorește ‘honest dating’, adică găsirea oamenilor în lumea fizică, față în față, pentru că deziluzia digitală a făcut ca oamenii să nu mai aibă încredere în aceste aplicații.”
Similaritate și proximitate
De asemenea, trebuie subliniat că efectul proximității joacă un rol important. Care este motivul? Dacă ai avut contact vizual sau ceva mai mult cu o persoană din supermarket, este foarte posibil să locuiască în același cartier cu tine. „Doar pentru că faceți cumpărăturile în același loc, cel puțin la început, te va face să te simți mai încrezător.” Totuși, trebuie luate în considerare și micile trageri pe sfoară, iar în acest caz nu va fi vorba întotdeauna de cineva care în cartier. Psihologul indică faptul că mulți infideli vor profita de această oportunitate pentru a merge la supermarketuri mai îndepărtate, unde nu îi cunoaște nimeni, „pentru a nu fi prinși încercând să flirteze în ora fierbinte”.
Caută o relație sau ceva rapid?
Dacă ananasul este indicatorul că ai venit „cu un anumit scop”, restul coșului de cumpărături ne oferă indicii despre alimentația sa, hobby-urile sale și ce caută într-o relație. După cum spune Lara Ferreiro, dacă are vin în coș, este pentru că îi place petrecerea, iar dacă are alimente perisabile, cum ar fi pește sau fructe de mare, „caută o aventură sau sex ocazional”. Pe de altă parte, dacă în coșul său se găsesc leguminoase, paste sau orez, „caută ceva pe termen lung”.
Dacă după apariția acestei teme pe rețelele sociale lumea s-ar fi așteptat să vadă oameni tineri testând ”jocul ananasului”, realitatea este alta. Lara Ferreiro susține că mulți adulți se încumetă să încerce. Tot mai mulți spun ‘mă duc la supermarket să văd ce se întâmplă’.
„Sunt fan al metodei ananasului, al ‘cuplurilor ananas’ care vor ieși din toată această poveste. Este adevărat că suntem în vară, adică mulți oameni, după ce au pus câteva kilograme în plus în vacanță, vor să ia un ananas pentru că este diuretic și vor să slăbească, și s-ar putea să apară confuzii…”, spune psiholoaga spanniolă. Doar timpul va arăta dacă este o modă trecătoare și dacă există persoane care au profitat de această provocare a momentului.