Producătorul francez de lactate Danone se aşteaptă ca vânzările sale să primească un impuls, atât pe termen scurt cât şi pe termen lung, de pe urma Jocurilor Olimpice, după ce a făcut o serie de modificări la produse sale, a investit în branding şi s-a poziţionat în chioşcuri fizice din Paris, a declarat luni, pentru Reuters, directorul general Antoine de Saint-Affrique, transmite Agerpres.
Danone, care produce iaurturile Activia şi apa Evian, a contactat Comitetul Olimpic Internaţional încă de la mijlocul anului 2022 pentru a putea să se implice în Jocurile Olimpice din 2024, care vor fi organizate la Paris.
Mai multe importante companii franceze, de la LVMH şi până Sanofi, au devenit pentru prima dată parteneri ai Jocurilor Olimpice în acest an, în speranţa că vor profita de oportunităţile de vânzări şi expunerea de marketing pe care acest eveniment îl conferă sponsorilor.
Ediţia din 2024 a Jocurilor Olimpice este aşteptată să strângă venituri din sponsorizări în valoare de peste 1,24 miliarde de euro. Sponsorii dezvăluie foarte rar cât au cheltuit pentru sponsorizări sau care este suma pe care se aşteaptă să o strângă de pe urma acestui tip de acorduri.
„Cu siguranţa va da un impuls vânzărilor pe termen scurt, dar mă aştept şi la un impact pe termen lung”, a spus Antoine de Saint-Affrique.
Danone, care nu a dorit să ofere detalii cu privire la mărimea contractului convenit cu Comitetul Olimpic Internaţional, a mai informat că va sprijini şi candidatura Franţei de a organiza Jocurile Olimpice de Iarnă din 2030, care ar putea să fie organizate în apropierea zonei de unde se extrage apa Evian.
Grupul a precizat că, în această vară, multe dintre produsele sale vor avea marca Paris 2024 şi în plus va construi patru „chioşcuri pentru produse lactate proaspete” la unele locaţii cheie unde se vor desfăşura probele Jocurilor Olimpice. De exemplu, marca Danette va fi prezentă la Club Franc, locul unde atleţii francezi vor sărbătorii medaliile pe care le vor obţine, precum şi la un magazin temporar ce va fi pus la punct în satul olimpic.
În schimb, marca de apă Evian nu a reuşit să încheie un acord pentru a vinde apă îmbuteliată la Jocurile Olimpice de la Paris, acord care a fost atribuit sponsorului tradiţional Coca-Cola.
Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.