Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul „shrinkflation” (shrink – micşorare şi inflation – inflaţie), a anunţat vineri Ministerul de Finanţe, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Fenomenul a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate.
Din iulie, retailerii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când alimentele şi alte bunuri de consum, cum ar fi detergenţii, au dimensiuni mai reduse, într-un mod care provoacă creşterea preţului unitar.
„Shrinkflation este o jupuire, trebuie să-i punem capăt. Vreau să reconstruim încrederea consumatorilor şi încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire.
Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.
Ca reacţie, Guvernul a adoptat o lege care prevede că negocierile au loc mai devreme anul acesta şi a pus presiune pe firme să limiteze majorările de preţuri.
În septembrie 2023, înaintea negocierilor anuale privind preţurile, Carrefour a pus în mod voluntar avertismente de preţ la unele produse, pentru a pune presiune pe giganţii din domeniul bunurilor de consum, cum ar fi Nestle, PepsiCo şi Unilever.
Dorian Lungu, manager al producătorului de ciocolată artizanală Luado din Brașov, a declarat, pentru G4Food, că marii procesatori de ciocolată au redus greutatea unei tablete și au păstrat prețul inițial: „Astfel, astăzi sunt tablete de 80-90 de grame, la același preț la care erau cele de 100 de grame cu câteva luni în urmă”, a spus antreprenorul.
Sursa foto: Pexels/AlbanyColley