Bani „din apă chioară“? O fabrică de gheață din Iași, produce 15 tone de cuburi de gheață în fiecare zi, din mai până în septembrie / Antreprenor: „Iarna, de exemplu, nu pot să susțin patru oameni”

gheata, fabrica, iasi, wintop Sursa foto: Irina Maslova | Dreamstime.com

Activitatea a început în 2008, iar atunci se vindeau doar 400 de pungi de gheață, echivalentul a circa 30 de milioane de lei vechi, relatează Ziarul de Iași povestea fabricii de gheață din municipiu.

„În perioada aia, dacă ar fi spus cineva că vrea să vândă gheață, era ca și cum am încerca acum să vindem aer de la munte îmbuteliat”, s-a destăinuit Irinel Farcaș, antreprenorul ieșean care deține afacerea. Acum, a ajuns la o producție de 15 tone de gheață la fiecare 24 de ore. „Afacerea este însă sezonieră după septembrie, cererea de gheață scade”, arată Farcaș.

În timp ce canicula pârjolește România, iar meteorologii anunță că zilele de foc nu s-au terminat încă, angajații singurei companii producătoare de cuburi de gheață din Iași se pot lăuda muncesc într-unul dintre cele mai răcoroase locuri din Iași: în camera frigorifică sunt -19 grade Celsius, iar în hala de ambalare temperatura e chiar plăcută, de 22 – 24 de grade, când afară sunt 38-40 de grade.

Wintop SRL produce 15 tone de gheață la fiecare 24 de ore și livrează cuburile care răcoresc băuturile din majoritatea barurilor și restaurantelor ieșene. La prima vedere, să faci bani „din apă chioară” ar părea o bună idee de afaceri. „Nu e deloc așa”, spune, pentru Ziarul de Business, Irinel Farcaș (38 de ani), antreprenorul care a fondat Wintop SRL pe când avea doar 20 de ani.

„Începem în mai și terminăm la 1 septembrie. Iarna, de exemplu, nu pot să susțin patru oameni”. Însă, spune antreprenorul autodidact Irinel Farcaș, „în extra sezon, nu mă mai întreabă nimeni de unde plătesc salariile, chiria și altele. În sezon, când merge bine, toată lumea mă întreabă de afacere. De-a lungul anilor am învățat că din ce facem vara, ținem pentru un an întreg. Mă chinui de 14 ani să fac acest lucru”, explică antreprenorul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Irina Maslova | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *