Primele banane produse în Europa vor ajunge pe piață anul viitor. Chiquita pune deja bazele primei plantatii bio în Sicilia, în colaborare cu fermieri locali

Chiquita a ales Sicilia pentru prima plantatie de banane din Europa foto: greenplanner.it

Banane în inima Mediteranei? Dacă avocado, mango și alte fructe tropicale se cultivă deja cu succes în mai multe locuri, bananele abia acum urmează. Primul proiect de cultivare a bananelor în Italia a debutat recent în Sicilia, cu contribuția cunoscutei multinaționalei Chiquita, relatează cotidianul Il Sole 24 Ore.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Compania a lansat un proiect experimental pe cea mai mare insulă italiană pentru prima producție de banane „made in Italy”, în colaborare cu o companie locală, Alma Bio. Prima etapă a proiectului demarează în această toamnă, odată cu plantarea a 20.000 de bananieri bio. Se estimează că primele banane italiene vor ajunge în magazine în 2026.

Este o inițiativă cu totul inedită în peisajul agricol al vechiului continent, care îmbină tradiția agricolă italiană cu experiența și know-how-ul Chiquita. Se speră că el va fi primul pas pentru introducea culturii de banane în Italia la scară mare. Până în prezent, bananierii erau cultivați în scop ornamental. În plus, bananele din această cultură vor fi comercializate cu cunoscuta etichetă albastră, dar însoțită de adaosul ”Prodotto Italiano”.

„Pentru Chiquita, această inițiativă reprezintă o dublă oportunitate: pe de o parte, consolidarea legăturii cu consumatorii italieni, care sunt foarte sensibili la originea produselor și consideră Chiquita un veritabil love brand, datorită prezenței de tradiție a mărcii în țară și a încrederii construite de-a lungul deceniilor în raport cu familiile și comercianții; pe de altă parte, contribuția la valorizarea producției locale, integrând-o într-un context internațional”, a declarat Costabile Romano, directorul comercial al companiei în Italia.

Proiectul marchează și o nouă etapă în relația dintre multinaționala elvețiano-americană și Italia. „Pentru dezvoltarea brandului nostru în Italia, acesta este un moment cu adevărat decisiv, iar această inițiativă se încadrează perfect în prioritățile Chiquita: construirea încrederii, întărirea legăturii cu consumatorii și valorizarea calității produsului. Cu banana ‘Prodotto Italiano’, facem un pas concret către aceste obiective: pe de o parte, consolidăm prezența noastră pe piața locală, iar pe de altă parte, punem în valoare lanțul italian de producție, spunând o poveste de autenticitate și transparență, pe care consumatorii o caută tot mai mult în prezent”, a mai spus reprezentantul companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *