La Boqueria. Piața din Barcelona luată cu asalt de turiști și în care localnicii nu calcă. A fost declarată ”cea mai bună piață din lume” în 2024

Boqueria, Barcelona, Spania, piata, calatorii culinare, foodlife

Cine n-a auzit de Boqueria, celebra piață din Barcelona, cea mai faimoasă din Spania și de curând cea mai spectaculoasă piață din lume, după cum susține LaVanguardia, principalul ziar catalan.

Datorită “varietății gastronomice, calității și cantității de produse proaspete pe care le oferă tarabele sale”, La Boqueria din Barcelona a fost recunoscută drept “ce mai bună piață din lume”, înaintea pieței Tsukiji Outer Market din Tokyo și a pieței Borough Market din Londra.  Deși spațiul de la mijlocul Ramblei s-a adaptat pentru a satisface nevoile unui public preponderent străin, “cantitatea mare de preparate locale pe care le oferă zonele sale gastronomice”, conform revistei, l-a transformat în “catedrala bucătăriei catalane”. Localnicii evită locul datorită aglomerației și a prețurilor prohibitive, preferând piețele de cartier, bine aprovizionate și ele.

Președintele La Boqueria, Jordi Mas, a subliniat că este vorba despre un loc “în care simți esența produsului și caracterul uman al profesioniștilor care lucrează”. Potrivit lui Mas, este un spațiu creat “pentru a te bucura de experiența și bogăția culinară în toată esența sa” și, în același timp, îndeplinește rolul “de propagandist internațional al Orașului Condal”.

Târgul iconic, proiectat de arhitectul catalan Josep Mas i Vila în 1840, este vizitat în prezent de aproximativ 20.000 până la 60.000 de persoane pe zi. Spațiul, care găzduia o mânăstire în vechime, are o suprafață de 2.500 de metri pătrați și în interiorul său se află peste 300 de tarabe cu tot felul de mărfuri. De la fructe și pește proaspăt, până la dulciuri și porții de paella care pot fi savurate pe loc. Creșterea zonelor de degustare și dispariția treptată a tarabelor cu alimente tradiționale de-a lungul anilor reflectă o realitate incontestabilă: în prezent, târgul primește mai mulți turiști decât localnici. După pandemie, asociația comercianților a prezentat un plan strategic pentru a moderniza și adapta bazele pieței la contextul actual. Printre propunerile prezentate: deschiderea de tarabe adaptate noilor tendințe, cu un accent pe produse vegane și vegetariene, opțiuni de mâncare precooked pentru a fi luate la pachet, magazine de gustări și unități “mai experimentale și mai puțin dedicate vânzării”.

Un loc emblematic în care barcelonezii nu vin, dar care vorbește mult despre cultura gastronomică a Cataloniei și a orașului Condal.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *