EXCLUSIV Producător: Există interes mare în România pentru food truck-uri, dar oamenii nu își fac temele și sunt surprinși de costuri / Un astfel de vehicul ajunge la 80.000 de euro, iar afacerea e rareori rentabilă fără relații

costuri, food truck, piata, romania

Foarte mulți oameni sună pentru a se interesa de food truck-uri, dar majoritatea nu au temele făcute și nu se așteaptă la costurile mari cu personalizarea și echiparea vehiculelor, ne-a declarat un jucător important din piață, care a dorit să își păstreze anonimatul, deoarece nu mai dorește să promoveze această direcție de business. Compania are o cifră de afaceri anuală de 40 de milioane de euro, realizată aproape în totalitate din echiparea de ambulanțe, mașini de poliție sau alte vehicule specializate. Food truck-urile reprezintă doar 0,2% din vânzările sale, potrivit sursei citate.

„Din 500 de cereri am făcut 10 food truck-uri”, spune reprezentantul companiei.

Potrivit specialistului, oamenii ar cumpăra mai multe astfel de vehicule dacă ar costa 20.000-30.000 de euro unitatea. Însă atât costă un vehicul nou necarosat. Un food truck echipat complet poate ajunge să coste 80.000 de euro, ceea ce îl face accesibil pentru puțini oameni. „Își permit de obicei cei care obțin fonduri, de preferat nerambursabile”, ne-a spus specialistul din domeniu cu care am vorbit.

„Ai nevoie de relații ca să intri la evenimente”

Potrivit lui, interesul pentru acest tip de afacere este mare, dar „oamenii nu își fac temele, nu au un plan de business” și nu se așteaptă la costuri atât de mari. Mai mult, astfel de business-uri sunt rareori profitabile fără relații care să le permită antreprenorilor să participe la evenimente importante.

„Banii pe are îi poți obține în domeniul respectiv (n.e. – o afacere cu un food truck) nu sunt mulți, deoarece ai nevoie de relații ca să intri la evenimente”, ne-a spus specialistul. Potrivit lui, unii antreprenori trebuie să dea unor terți 30% din ce încasează la târgurile sau concertele la care merg.

Piața este mai mare pe segmentul de rulote amenajate pentru producția de alimente. Una echipată complet este cu aproximativ 25.000 de euro mai ieftină decât un vehicul autopropulsat.

Deoarece oamenii nu se informează corect, afacerea nu este garantat profitabilă, iar costurile sunt mari, piața locală de foodtruck-uri noi este estimată de sursa noastră la aproximativ 500.000 de euro pe an, adică 5-7 unități livrate.

În ceea ce privește piața rulotelor fast-food noi, aceasta are, potrivit specialistului cu care a discutat G4Food, o valoare de aproximativ 2-3 milioane de euro pe an în România.

Citește și: Micii fermieri care au sărit peste „omul din mijloc” și s-au conectat direct cu clienții lor / Este mult de muncă, profitul nu este garantat, dar satisfacțiile sunt mari / O fermă are angajate persoane vulnerabile, iar alta reduce risipa alimentară

Comentarii

  1. Nu se poate asa ceva? In Romania bunului simt trebuie sa ai relatii sa intri la evenimente? Pai cand vezi ce frumos, modern, elegant sunt promovate aceste evenimente, bineinteles pentru cei care inteleg engleza, cand acesti tineri, frumosi si liberi, generatia millenials deschisa la nou si care copiaza tot ce este bun din vest, iti trebuie relatii? Ce inseamna acest relatii in fapt? Spagi, comisioane, favoruri?
    P.S. Imi plac evenimentele in care aceste food-truck-uri sunt prezente. Este o alta atmosfera fata de clasicele gratare cu mici si ceaunuri…care sunt si ele bune intr-un anumit context. Ce observ totusi ca marea majoritate a celor cu “relatii” sunt numai cei fac burgeri si mai putin cei cu alte tipuri de mancaruri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *