Cultivatorii americani de orz au probleme. Berea pierde teren în faţa băuturilor de tip hard seltzer

bere Sursa foto: Pexels

Don Nygaard, un fermier american din statul Dakota de Nord, obişnuia să cultive orz pentru compania Rahr Malting Corporation, care produce beri de tip lager, pale ales şi IPA, însă anul acesta nu a primit nicio comandă din partea Rahr sau a altor producători de bere, transmite Reuters, transmite Agerpres.

Pe măsură ce consumul total de bere din SUA scade, până la cel mai redus nivel de după 1970, fermierii din centrul SUA se confruntă cu stocuri uriaşe de orz. Americanii cumpără mai puţină bere iar explozia băuturilor de tip hard seltzer a dus la prăbuşirea cererii de orz din partea producătorilor de bere.

Băuturile de tip hard seltzer au apărut pe piața din SUA în 2016 și au prins la consumatori pentru experiența unică oferită de combinația dintre băutura alcoolică carbonatată, ce are la bază apă acidulată, și aromele naturale de fructe.

În plus, mai mulţi ani cu recolte excelente de orz au prăbuşit şi mai mult preţurile şi au eliminat ceea ce odată era o opţiune foarte valoroasă, într-un an în care fermierii se confruntă să ajungă la nivelul de echilibru cu orice cultură agricolă, susţin fermierii, agronomii şi experţii în industria berii consultaţi de Reuters.

“Sunt îngrijorat de tendinţele care se întâmplă. Iarna care vine va fi foarte dificilă pentru noi care încercăm să vedem ce plăţi putem face”, spune Nygaard. Cele mai recente date arată că suprafeţele cultivate cu orz în SUA au scăzut cu 22% comparativ cu situaţia din 2023.

În Dakota de Nord, al doilea cel mai important producător de orz din SUA, după Idaho, suprafaţa cultivată cu orz s-a redus la jumătate. În plus, stocurile de orz pe care le au fermierii în silozuri sunt mai mari cu 51% comparativ cu situaţia de anul trecut şi de asemenea la cel mai ridicat nivel de după 2010, potrivit Departamenului american al Agriculturii.

Preţurile la orzul folosit la fabricarea berii, pe care fermierii le negociază înainte de însămânţare, se situau anul trecut la şapte dolari per bushel, şi în prezent sunt la mai puţin de cinci dolari per bushel. “Să pierzi unul din instrumentele prin care faci profit este ceva serios.

Fermierii au motive să fie îngrijoraţi. Marea majoritate a ceea ce ei cultivă se duce spre industria malţului, aşa că modul cum evoluează consumul de bere are o importanţă uriaşă”, spune Frayne Olson, economist la Universitatea de stat din Dakota de Nord.

Marii producători de bere, inclusiv liderul Anheuser-Busch InBev, au redus numărul contractelor de achiziţie de orz pe care le oferă fermierilor din cauza superofertei de orz, spune Mitch Konen, vicepreşedinte la Asociaţia cultivatorilor americani de orz. De mai mulţi ani băuturile de tip hard seltzer cu aromă de fructe, cocteilurile îmbuteliate şi băuturile infuzate cu canabis au redus cota de piaţă a berii în SUA.

Multe din cele mai populare mărci de hard seltzer sunt produse fără orz sau utilizează zahăr fermentat, votcă sau tequila. “Berea este principalul pierzător. Există mult mai multă concurenţă din partea unor produse care nu existau în urmă cu 50 de ani”, spune Bart Watson, economist şef la Asociaţia berarilor.

Dobânzile ridicate şi costurile mari cu pesticidele şi echipamentele, pe lângă preţurile mici la ceea ce cultivă i-au adus pe fermieri în situaţia în care îşi fac griji dacă vor putea să ramburseze creditele pe care le-au luat pentru a putea însămânţa culturile.

“Va fi unul din acei ani dificili pentru cultivatori”, spune Steve Sheffels, aflat la cea de a patra generaţie de cultivatori de orz şi grâu. “Sper că voi avea o recoltă suficientă pentru a-mi acoperi costurile”, adaugă fermierul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *