Risc de otrăvire: Trei tipuri de tăiței, comercializate și în România, retrase de pe piața din Danemarca

pexels-kate-romeo-501776-2425705

Trei sortimente de tăiței instant, produse de firma sud-coreeană Samyang Foods, au fost retrase de pe piața din Danemarca pentru că prezintă un nivel foarte crescut de capsaicină, componenta activă a ardeiului iute, ceea ce înseamnă un risc de otrăvire acută pentru consumatori, potrivit The Guardian. Aceste tipuri de tăiței se comercializează și în România.

Cele trei sortimente de tăiței retrase de la vânzare sunt, potrivit Administrației de Medicină Veterinară și Alimentară din Danemarca: Samyang Buldak 3x Spicy, Hot Chicken Samyang 2x Spicy și Hot Chicken Stew.

Avertisment către populație: „Dacă aveți produsele, ar trebui să le aruncați sau să le returnați”

Autoritatea daneză a transmis și un comunicat în care a lansat un avertisment către populație: „Dacă aveți produsele, ar trebui să le aruncați sau să le returnați la magazinul de unde au fost cumpărate”. În comunicat se mai precizează că nivelul de capsaicină dintr-un singur pachet de tăiței a fost „atât de mare încât prezintă riscul să dezvolte otrăvire acută consumatorul”.

De asemenea, autoritatea daneză a emis un avertisment special în privința copiilor care consumă tăiței instant, îndemnând părinții să contacteze „Poison Line” – o linie telefonică pentru urgențe privind otrăvirile, dacă vor observa la copiii lor „simptome acute”.

Compania producătoare a tăițelor are profit record

Produsele Samyang sunt extrem de populare în străinătate, profitul operațional al companiei atingând un record de peste 110 milioane USD în 2023.

Compania sud-coreeană Samyang Foods a spus că este prima dată când produsele sale au fost rechemate deoarece au fost considerate prea iuți și a adăugat că va studia acerst aspect pentru a înțelege mai bine reglementările locale de pe piețele de export.

„În prezent, produsele sunt exportate în întreaga lume, dar este prima dată când sunt rechemate din acest motiv”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Popularizarea pe TikTok i-a crescut vânzările în SUA

Prețul acțiunilor Samyang Foods a crescut cu 70% în ultimele luni, după ce ramenul său Buldak carbonara a devenit viral pe TikTok, produsul devenind atât de popular în SUA încât cererea a crescut considerabil si au fost raportate plângeri cu privire la lipsa lui de pe rafturile magazinelor.

Mai mult, o serie de celebrități, printre care se numără și dansatoarea, actrița și cantautoarea americană de muzică hip hop Cardi B, au postat online povești despre faptul că au căutat, peste jumătate de oră, prin magazine, tăițeii instant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *