Este doar o strategie de marketing care să vină în întâmpinarea oamenilor extrem de ocupați. Baby carrot nu cresc așa în natură, ci sunt morcovi normali, de pe care se îndepărtează o parte pentru a-i face mici și se rotunjesc pentru a reveni la forma naturală de morcov.
Totodată, este o găselniță de marketing care se înscrie și într-un alt trend: tot mai mulți producători de fructe și legume spun că reușesc tot mai greu să vândă produsele care nu îndeplinesc anumite criterii estetice. În mod inconștient, oamenii au ajuns să își dorească produse care să arate bine, de multe ori acesta fiind primul criteriu, înaintea celui calitativ.
Însă dincolo de chestiunea prețului, mare, și a calității – nu mai este un produs proaspăt, devine unul procesat, se pune și întrebarea cât este de sustenabil. În condițiile în care chestiunea ambientală începe să fie prima preoccupare din sectorul alimentar. Ei bine, nu foarte sustenabil, eufemistic vorbind, consumul de energie pentru a le sorta, tăia, da formă, trata, ambala presupun un consum considerabil de energie și multe ambalaje de plastic.
Iar înainte de a fi ambalați sunt tratați cu produse pe bază de clor pentru a preveni contaminarea.