Ministerul Apărării britanic: În aprilie 2024, Ucraina a exportat cel mai mare volum de cereale și semințe oleaginoase de la izbucnirea războiului, ajungând la 6,6 milioane de tone

ucraina, cereale, exporturi, odesa Sursa foto: Dreamstime

În aprilie 2024, Ucraina a exportat cel mai mare volum de cereale și semințe oleaginoase de la izbucnirea războiului, ajungând la 6,6 milioane de tone, transmite Ministerul Apărării din Marea Britanie, într-o postare făcută pe X. Acest lucru demonstrează capacitatea Ucrainei de a exporta în mod unilateral prin intermediul coridorului său de transport maritim din Marea Neagră, potrivit sursei citate.

Debitul în porturile din Marea Neagră a atins aproape sigur un volum lunar de export mai mare decât în orice alt moment al conflictului, inclusiv cel realizat în cadrul Inițiativei pentru cereale din Marea Neagră (BSGI).

Aproximativ 5,2 milioane de tone din totalul exporturilor de cereale și semințe oleaginoase în aprilie 2024 au plecat din porturile ucrainene de la Marea Neagră, în comparație cu un vârf de 4,2 milioane de tone în cadrul BSGI în octombrie 2022.

Coridorul maritim al Ucrainei a permis aproximativ 1.600 de tranzite ale navelor și exporturi ale unui total de 45 de milioane de tone de mărfuri de la lansarea sa în august 2023. Cea mai mare parte a acestora a cuprins exporturi agricole, constând în peste 30 de milioane de tone în perioada de nouă luni. Restul reprezintă în principal minereu de fier și produse siderurgice, care anterior nu au putut fi exportate pe mare în timpul BSGI.

„În general, acest lucru va sprijini redresarea economică a Ucrainei în 2024”, transmite instituția britanică.

Exporturile de cereale ale Ucrainei vor reprezenta probabil aproximativ 9,7% din exporturile globale de cereale între iulie 2023 și iunie 2024. În timp ce exporturile agricole sunt aproape cu siguranță dependente de porturile din Marea Neagră, reprezentând aproximativ 78% în volum, alte rute rămân în continuare utilizate. Ucraina continuă să exporte cereale și semințe oleaginoase prin intermediul fluviului Dunărea, în proporție de aproximativ 15% în volum, pe calea ferată, în proporție de aproximativ 6% în volum și pe cale rutieră la mai puțin de 1% în volum.

În România, Portul Constanța va echipa o dană suplimentară pentru transbordarea cerealelor ucrainene, a informat compania Ukrainian Danube Shipping Company (UDP) într-un mesaj postat pe contul său de mesagerie Telegram.

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *