Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) va celebra şi în acest an, în data de 10 octombrie 2025, “Ziua Naţională a Produselor Agroalimentare Româneşti”, prin organizarea de târguri şi evenimente dedicate produselor autohtone, la nivel naţional, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unui comunicat al MADR, ajunsă la cea de-a IX-a ediţie, această zi specială va fi marcată şi în curtea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în perioada 10 – 12 octombrie 2025, între orele 09:00 – 19:00, printr-o expoziţie cu vânzare de produse agroalimentare româneşti, organizată cu sprijinul Cooperativei Caprirom Sud Muntenia.
“Prin organizarea acestui eveniment, MADR continuă să promoveze produsele agroalimentare autohtone, să sprijine fermierii români şi să încurajeze consumul de produse locale, sănătoase, de calitate, obţinute din materii prime româneşti”, se arată în comunicat.
Sunt prezenți producători din toate zonele
Târgul din curtea MADR va reuni producători din toate zonele ţării, care vor oferi vizitatorilor o gamă variată de produse înregistrate pe scheme de calitate naţionale şi europene, precum: produse atestate tradiţional din judeţele Botoşani, Braşov, Ilfov, Vâlcea, Vrancea, Sibiu, Bucureşti; produse care beneficiază de menţiunea de calitate facultativă “produs montan”; produse cu denumiri protejate – Indicaţie Geografică Protejată (IGP), Indicaţie Geografică pentru băuturi spirtoase (IG), precum şi produse în curs de dobândire a protecţiei europene; produse certificate ecologic provenite din judeţele Argeş, Vrancea şi Sibiu.
Printre produsele cu denumiri protejate se numără: Magiunul de prune Topoloveni IGP, care, pentru al patrulea an consecutiv, se află pe locul I în lume în clasamentul Taste Atlas – Atlasul Internaţional al Gusturilor; Telemeaua de Sibiu IGP, recunoscută internaţional în China, unde a fost inclusă în topul celor zece produse cu Indicaţie Geografică Protejată (IGP) din Europa şi China, la Expoziţia Globală a Produselor cu Indicaţii Geografice (GIPE) 2025 de la Beijing, datorită calităţii şi autenticităţii sale; Ţuica de prune Sordony de Horezu, produs în curs de înregistrare la nivel european ca Indicaţie Geografică din judeţul Vâlcea, apreciat pentru reţeta tradiţională şi gustul specific zonei subcarpatice.
Oferta expozanţilor va include, de asemenea, preparate din carne şi lapte, produse de panificaţie şi patiserie, miere şi produse apicole, dulceţuri, gemuri, sucuri şi siropuri naturale, legume şi fructe proaspete sau procesate, precum şi băuturi tradiţionale şi vinuri româneşti.
O zonă va fi dedicată produselor ecologice
În plus, agricultura ecologică va fi reprezentată de producători din judeţele Argeş, Vrancea şi Sibiu, care vor expune miere de salcâm, tei şi polifloră, faguri, amestecuri de miere cu cătină şi propolis, uleiuri presate la rece şi struguri ecologici din soiurile Fetească Albă, Fetească Regală şi Aligote.
Consumatorii vor putea descoperi şi produse din categoria “produs montan”, precum brânzeturi maturate, pastramă, caş afumat şi alte specialităţi tradiţionale, aduse de producători din zonele montane ale ţării.
De la târg nu vor lipsi fructele şi legumele de sezon – roşii, ceapă, morcovi, albitură, ţelină, verdeaţă, dovlecei, varză şi vinete, mere, pere, prune şi struguri bio – provenite de la fermieri din judeţele Dâmboviţa, Buzău şi Vrancea.
Vizitatorii se vor putea bucura şi de mustul proaspăt, băutura tradiţională a toamnei, alături de miez de nucă, prune afumate şi alte produse autentice româneşti.
Nu în ultimul rând, iubitorii de peşte vor putea degusta produse pescăreşti tradiţionale oferite de Victoriţa Pescăriţa, iar în premieră la un târg organizat de MADR, publicul îl va putea întâlni pe meşterul popular Dan Ciucanu, din satul Gornoviţa, judeţul Gorj, distins cu titlul de “Tezaur Uman Viu” de către Ministerul Culturii, pentru contribuţia sa la păstrarea şi promovarea portului tradiţional românesc.
“‘Ziua Naţională a Produselor Agroalimentare Româneşti’ are ca scop principal susţinerea producţiei agricole naţionale, încurajarea consumului de produse româneşti şi promovarea tradiţiilor locale care definesc identitatea culinară a României”, subliniază MADR.