Norofert a afişat un profit net în creştere cu 68% după primul semestru din 2025

profit-in-crestere-norofert-68%-dupa-primul-semestru-2025 Sursa foto: Norofert

Norofert, producător de inputuri organice şi furnizor de biotehnologie pentru agricultură, a înregistrat în primul semestru al anului 2025 o cifră de afaceri de 19 milioane lei, în uşoară scădere faţă de anul trecut, însă profitul net a ajuns la 3,2 milioane lei, cu aproximativ 68% peste nivelul din primul semestru al anului precedent, a anunţat, luni, compania, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

“La nivel consolidat, compania şi-a îmbunătăţit profitabilitatea, după trei ani agricoli dificili. Rezultatul operaţional a urcat cu 65%, până la 6,1 milioane lei, iar profitul net a ajuns la 3,2 milioane lei, cu aproximativ 68% peste nivelul din primul semestru al anului precedent, în contextul eficientizării activităţii, focusului pe producţia proprie şi rezultatelor excelente înregistrate la ferma Zimnicea. Performanţa se va menţine în creştere în acest an, în contextul perspectivei unei recolte bune, influenţată de condiţiile favorabile din primele luni ale lui 2025”, se arată într-un comunicat al companiei.

După prima jumătate a acestui an, activele imobilizate au ajuns la 30,3 milioane lei, în creştere cu 9,5%, în special ca urmare a investiţiilor realizate în laboratorul de cercetare şi în sistemul de irigaţii din Zimnicea. Datoriile totale s-au cifrat la 71,4 milioane lei, o creştere de 14%, determinată în principal de investiţiile pe pieţele externe, creşterea cheltuielilor de finanţare şi avansurile efectuate către furnizori.

Veniturile din exploatare au ajuns la 22,2 milioane lei iar cheltuielile de exploatare au scăzut la 16,1 milioane lei, un declin de 25%, determinat în principal de reducerea cheltuielilor cu materialele şi de eficientizarea costurilor de producţie.

“Deşi 2025 va aduce o recoltă mai bună, nu poate compensa dificultăţile anilor trecuţi, motiv pentru care priorităţile rămân producţia eficientă şi valorificarea oportunităţilor de pe pieţele externe. Faptul că filiala noastră din SUA a devenit autonomă încă din primul an şi că proiectul din Brazilia prinde contur arată cât de repede putem adapta şi scala modelele noastre de afaceri în pieţe diferite. În acelaşi timp, investiţiile în cercetare şi în sistemele de irigaţii din România ne oferă stabilitatea necesară pentru a construi pe termen lung, într-un mod sustenabil”, a declarat
Vlad Popescu, preşedintele Consiliului de Administraţie Norofert, citat în comunicat.

Norofert este liderul cercetării pentru agricultura regenerativă şi unul dintre cei mai mari producători de inputuri din România, fondat în anul 2000 de către familia Popescu. Cu 65 de produse în portofoliu, compania se adresează atât fermierilor din agricultura convenţională, cât şi din cea ecologică, cu o nişă nouă a produselor convenţionale lichide, cu cerere tot mai mare.

Din 2020 compania este listată la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa AeRO şi din octombrie 2021 acţiunile Norofert sunt incluse în indicele BETAeRO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *