Carnea adiționată cu proteine vegetale începe să devină realitate. Unele supermarketuri din Belgia și Olanda oferă așa zisa carne mixtă, amestecată cu componente vegetale, ca strategie de răspuns la inapetența consumatorilor pentru alternativele exclusiv vegetale

a-aparut-carnea-aditionata-cu-proteine-vegetale-se-vinde-in-unele-supermarketuri-din-belgia-si-olanda foto: Colruyt Group

Retailerii europeni încep să parieze puternic pe carnea mixtă, mai precis carne tocată adiționată cu componente vegetale, cum ar fi ciuperci, leguminoase etc. O serie de rețele de retail din Belgia s-au alăturat recent celor din Țările de Jos (Olanda) care au fost deschizătoarele de drum pe o nouă nișă de produse: carnea tocată mixtă și preparate din ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Este o mișcare de repliere după ce alternativele complet vegetale la carne au dat semne că nu reușesc să penetreze preferințele consumatorilor, în încercarea de a reduce producția de carne, considerată responsabilă pentru multe probleme ambientale dar și de sănătate.

De ceva timp, cel mai mare lanț de supermarketuri din Belgia, Colruyt Group, a introdus un nou produs de carne tocată de vită adiționată, după lansări similare în acest an realizate de concurența reprezentată de Lidl, Albert Heijn și Aldi, scrie portalul greenqueen.com.hk. Acestea nu au făcut decât să urmeze un trend pe care l-au inaugurat rețelele comerciale din Țările de Jos, care propun și carne mixtă, dar și lapte hibrid, adiționat cu componente vegetale.

Începând din luna mai, trei retaileri au prezentat produse de carne mixtă, cu succes remarcabil, analizând cifrele de vânzare. Colruyt Group, rețeaua cu cea mai mare cotă de piață în retail din Belgia, a testat trei tipuri de cârnați cu 38% componentă vegetală în plin sezon al grătarelor. Lidl Belgia a lansat burgeri și carne de vită mixtă, Albert Heijn a prezentat Swapburger, cu 27% roșii și fibre de sfeclă roșie, iar Aldi a introdus carne tocată cu 40% proteine vegetale.

Acum, Colruyt și Lidl își consolidează poziția, lărgind gama de produse care să răspundă cererii belgienilor pentru proteine mixte.

Colruyt extinde oferta de produse hibride

Săptămâna trecută, Colruyt a anunțat că a început să ofere carne tocată de vită mixtă la raioanele de măcelărie din magazinele Colruyt Lowest Prices și Okay, combinând 60% vită cu 40% făină de bob fava.

Această mișcare ajută la reducerea dependenței de proteinele animale fără a compromite gustul sau textura, crescând aportul de fibre și reducând grăsimile saturate și colesterolul alimentar

„Începem cu o nouă gamă de carne îmbogățită cu plante pentru clienții care doresc în mod conștient să reducă consumul de carne. Gama a fost dezvoltată și produsă intern, prin colaborarea dintre diferitele noastre departamente”, a declarat Pascal Dekelver, manager al diviziei de carne la Colruyt Lowest Prices.

„Obiectivul nostru este să oferim 60% proteine din surse vegetale și 40% din surse animale până în 2028. Prin aceasta, vrem să contribuim la tranziția proteică și la angajamentul Colruyt Group pentru Green Deal”, a adăugat el.

Operatorul a descris decizia de a amplasa carnea mixtă la raionul de măcelărie ca pe un „pas intermediar bun pentru consumatorii care doresc să mănânce mai multe alimente vegetale sau pur și simplu să încerce ceva nou, având în același timp grijă de sănătate și de mediu”.

Grupul introdusese anterior anul acesta și marca proprie vegană Boni Plan’t și spune că unii consumatori încă percep alternativele vegetale la carne ca fiind „prea îndepărtate” de experiența oferită de carnea convențională.

„Vrem să reducem amprenta ecologică a alimentației încurajând clienții să consume treptat mai puține proteine animale și să aleagă mai des alternative vegetale, a căror producție are un impact mai redus asupra mediului”, a spus Dekelver.

Pasul următor în noua strategie este lansarea, luna viitoare, a unui sortiment de cârnați în care 25% din carnea de vită și porc va fi înlocuită cu ciuperci și alge marine, precum și hamburgeri cu 25% dovleac.

Carnea tocată mixtă – o treime din vânzările de carne tocată ale Lidl în Belgia

Lidl, deja liderul sectorului retail în ceea ce este numit în mod curent tranziția proteică, a testat luna trecută un nou cheeseburger hibrid în Belgia, după succesul lansării gamei sale de carne mixtă în vară.

Retailerul a declarat că un sfert din burgerii vânduți din iunie a fost un burger mixt din 60% vită și 40% proteine vegetale. Rezultatele sunt și mai pozitive pentru carnea tocată de vită: varianta mixtă reprezintă o treime din toate vânzările.

Potrivit Lidl, aceste vânzări echivalează cu economisirea a aproape 190 kg de emisii de carbon pe magazin pe săptămână, un factor esențial al succesului fiind amplasarea vizibilă a produselor în magazine.

„Când vine vorba de a mânca mai puțină carne, mulți oameni încă gândesc în termeni de totul sau nimic. Tocmai de aceea suntem atât de mândri de această gamă nouă și în creștere. Vrem să inspirăm oamenii într-un mod accesibil să aleagă o alternativă mai sustenabilă”, a declarat Isabelle Colbrandt, purtătoare de cuvânt Lidl.

„Consumatorii sunt liberi să aleagă, dar datorită gamei tot mai mari de proteine vegetale, produse integrale și fructe și legume, pot face mai ușor alegeri mai sustenabile. Această gamă de carne hibridă este un exemplu concret și excelent în acest sens”, a completat, la rândul ei, Ines Verschaeve, responsabilă pentru politica de achiziții sustenabile la Lidl Belgia și Luxemburg,

Lidl s-a angajat să înlocuiască 20% din vânzările actuale de carne și lactate cu proteine vegetale până în 2030 și a fost urmat de mai multe supermarketuri în acest angajament privind „împărțirea proteinelor”.

Grupul Delhaize, care în România deține MegaImade, vine și el din urmă

Compania-mamă a Albert Heijn, Ahold Delhaize, își propune să crească ponderea proteinelor vegetale vândute la 47% în 2024, 50% în 2025 și 60% până la sfârșitul deceniului, egalând obiectivul Colruyt în Belgia.

Albert Heijn vinde acum 15 produse cu proteine mixte în Olanda, inclusiv două tipuri de lapte hibrid, iar Lidl și Aldi au introdus carne tocată și burgeri cu 40% plante.

În această săptămână, și Speisemanufaktur Adlershof, din Germania, oferă o gamă de preparate cu carne mixtă, combinând vită cu proteine de koji de la Nosh.bio, companie axată în special pe parteneriate B2B cu producători și retaileri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *